کلاس‌های دانشگاه بیرجند به‌صورت ترکیبی تشکیل می‌شود

احمد خامسان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استادان می‌توانند در حال حاضر کلاس‌های خود را ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی برگزار کنند و این دانشگاه آمادگی دارد کلاس‌های آموزشی را با حضور دانشجویان بومی به‌صورت حضوری برگزار کند.

وی افزود: آن دسته از دانشجویانی که در کلاس حضور ندارند، مانند گذشته کلاس درس را از طریق ارتباط مجازی با استاد دنبال خواهند کرد.

رییس دانشگاه بیرجند با تشریح نحوه برگزاری کلاس به شیوه آموزش ترکیبی گفت: در این شیوه استاد مانند قبل و با همان تجهیزات آموزش مجازی در کلاس درس حضور می‌یابد و همزمان کلاس خود را به‌صورت مجازی نیز ارایه می‌کند اما این‌ بار نه از محل دفتر کار یا منزل بلکه در فضای کلاس و با حضور تعدادی از دانشجویان بومی برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولین کلاس به شیوه‌ ترکیبی در پردیس علوم رفتاری برگزار شد اضافه کرد: حضور فیزیکی دانشجویان و ارتباط چهره‌ به چهره با استاد توام با امکان شکل‌گیری گفت و شنودهای علمی در فضای کلاس و ارتقای کیفیت آموزش از جمله برتری‌های این شیوه نسبت به شیوه آموزش مجازی است.

خامسان گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده و تاکید مقام عالی وزارت برای از سرگیری آموزش حضوری، دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه که در مرحله تصویب یا پس‌ از تصویب رساله یا پایان‌نامه خود هستند و نیاز به انجام کارهای عملی و آزمایشگاهی دارند به‌ شرط تزریق ۲ دز واکسن مجوز حضور در دانشگاه را دارند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات دفاع از رساله یا پایان‌نامه و امتحانات زبان و جامع دوره دکترا به‌صورت حضوری است و در حال‌ حاضر خوابگاه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکترا دایر است.

رییس دانشگاه بیرجند گفت: در صورت وجود شرایط و اخذ مجوز ستاد کرونا امتحانات پایان نیمسال دوره‌های تحصیلات تکمیلی حضوری برگزار خواهد شد

وی بیان کرد: با توجه به سیاست دولت برای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها تمامی دانشجویان لازم است هرچه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند، در غیر این صورت عواقب احتمالی برعهده آنان خواهد بود.

در حال حاضر ۱۰ هزار و ۸۳۲ دانشجو در دانشگاه بیرجند مشغول تحصیل هستند که ۲ هزار و ۷۲۱ دانشجو تازه وارد هستند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کشور سه شهرستان بیرجند، طبس و فردوس در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید