کد خبر: 357787
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

معرفی برترین عکس‌های تاریخی سال ۲۰۲۱

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی نیواطلس، آلبوم نامزدهای نهایی پنجمین دوره از جایزه عکس تاریخی سال طیف وسیعی از موضوعات را شامل شد: از یک معبد از دوران یونان باستان گرفته تا تنها سازه‌ای که از بمباران اتمی سال ۱۹۴۵ هیروشیما به جامانده است.

برندگان نهایی این مسابقه عکاسی سرانجام اعلام شد و جایزه اول به عکس استیو لیدیارد (Steve Liddiard) از فانوس دریایی وایت فورد رسید، یک سازه ۱۵۰ ساله که یکی از نمونه‌های نادر از فانوس‌های دریایی از جنس چدن است.

معرفی برترین عکس‌های تاریخی سال ۲۰۲۱
«فانوس دریایی وایت فورد»، ولز

جایزه «بهترین عکس تاریخی از انگلیس» به تصویری رسید که سم بایندینگ از پل معلق قرن نوزدهمی کلیفتون در بریستول گرفت و جایزه بخش «جایی که تاریخ در آن رقم خورد» نیز به عکسی اهدا شد که دو تانکر دریایی را که در سال ۱۹۶۰ با هم برخورد کردند نشان می‌دهد.

معرفی برترین عکس‌های تاریخی سال ۲۰۲۱
«پل معلق کلیفتون»، بریستول
معرفی برترین عکس‌های تاریخی سال ۲۰۲۱
«گورستان کشتی‌ها»، گلوسسترشایر

از جمله دیگر عکس‌های دیدنی که به فهرست نامزدهای نهایی این دوره از جایزه عکس تاریخی سال راه یافتند، می‌توان به عکسی از یک قلعه آلمانی قرن نوزدهمی اشاره کرد که الهام‌بخش سازه‌های به یادماندنی کارتون های والت دیزنی بود. نمایی از درون آرامگاه شاه زنده در ازبکستان و تصویری از ویرانه‌های دوهزار ساله برفراز کوه نمرود در جنوب شرق ترکیه نیز از دیگر نامزدهای دیدنی این دوره بودند.

معرفی برترین عکس‌های تاریخی سال ۲۰۲۱
عکس سمت راست: «قلعه نیوشوانشتاین»، در ایالت بایرن
عکس سمت چپ: «پادشاهی کوماژن»، بر فراز کوه نمرود

در مسابقه بهترین عکس سال که از پنج سال پیش راه‌اندازی شد، هرساله علاوه بر برجسته‌سازی عناصر زیبایی‌شناختی و استانداردهای فنی عکس‌ها، از داستان پشت اماکن تاریخی سراسر جهان نیز تجلیل می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس