کد خبر: 358073
۰
۰
نسخه چاپی

تقدیر از احداث خانه موزه شهید فخری زاده توسط شهرداری قم

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید فخری زاده، فخر امت اسلامی است گفت: این شهید از دیار قم است و در کنار دانش علمی خود تحصیلات حوزوی داشت.

تقدیر از احداث خانه موزه شهید فخری زاده توسط شهرداری قم

به گزارش قم پرس: حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجانپور در مراسم آغاز عملیات اجرایی خانه موزه دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور شهید دکتر محسن فخری زاده، با قدردانی از اقدام شهرداری قم اظهار داشت: باید این شهید را معرفی کنیم، چراکه این شهید نه‌فقط فخر مردم قم، بلکه فخر ایران و فخر امت اسلامی است.

به گفته وی، به‌عنوان فردی که سالیان متمادی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این شهید را می‌شناسم، اعلام می‌کنم زمانی که وی به شهادت رسید، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس گفت با شهادت او اسرائیل آرام می‌خوابد و مردم ما تازه متوجه شدند چه دانشمندی را از دست دادند.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: زمانی که از شهید فخری زاده حرف به میان می‌آید برخی او را پدر هسته‌ای ایران می‌شناسند و این در حالی است که ایشان شخصیت جامعی داشت؛ هم عالم، دانشمند، ایده پرداز و هم مدیر انقلابی، جهادی و ولایی بود.

وی با بیان اینکه شهید فخری زاده فرزند قم شهر قیام است، افزود: این شهید عزیز درس حوزوی خوانده و صاحب‌نظر بود و در رابطه با مسائل دینی و اینکه اسلام و قرآن می‌تواند به بهترین نحو جامعه را هدایت کرده صاحب سبک بود.

آقاجانپور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایجاد خانه موزه شهید فخری زاده گفت: باید ابعاد شخصیتی شهید فخری زاده بیش‌ازپیش تبیین شود؛ آنچه شهید فخری زاده را شهید و مقام او را متعالی کرد اخلاص کم‌نظیرش بود.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه شهید فخری زاده در رابطه با ایده‌های نوین علم و پژوهش‌های نوین از قرآن الهام می‌گرفت ابراز کرد: این شهید والامقام شخصیت استثنایی داشت و در ابعاد نهفته شخصیتی او عبادت، توجه و نماز او استثنایی بود.

وی با بیان اینکه شهدا راه و مسیر را به ما نشان می‌دهند و باید بزرگداشت این‌ها را زنده نگه‌داریم گفت: بعد دیگر و علمی شخصیت منحصربه‌فرد فخری زاده، این بود که افرادی که دل به غرب سپرده‌اند بدانند شهید فخری زاده دانش‌آموخته داخل کشور بود و تمام مراحلی که به اینجا رسیده را از داخل کشور طی کرده بود.

آقاجانپور بیان کرد: امروز به برکت خون شهید فخری زاده اسرائیل خواب راحت را به گور خواهد برد چراکه بعد از شهادت این شهید، دانشجویان زیادی آمدند و گفتند راه این شهید عزیز را با قوت ادامه می‌دهیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید