روزانه هزار فرد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی معاینه می‌شوند

دکتر محمدحسن درخشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار مراجعان مبتلایان به کرونا در مشهد و خراسان رضوی به نسبت بالاست و به دلیل شکننده بودن شرایط، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان مورد تاکید است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون هشت درصد نتایج آزمایشهای طبی شهروندان مراجعه‌کننده با علایم مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا به این مراکز منتخب در مشهد مثبت است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این رقم در دیگر شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی ۶ درصد است.
درخشان افزود: شتاب در عملیات واکسیناسیون عمومی علیه کرونا و تکمیل آن، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌ها از اهمیت زیادی در پیشگیری از کرونا دارد.
وی ادامه داد: ۴۴ مرکز خدمات جامع سلامت منتخب در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا خدمات ارائه می دهد که ۲۲ مرکز از این تعداد در مشهد فعال است.
مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چهار مرکز منتخب معاینه کرونا در مشهد نیز به طور شبانه‌روزی به شهروندان بیمار و مشکوک به ابتلا خدمات ارائه می‌دهند.

در حال حاضر ۵۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند.
هم اکنون از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهرستانی در استان در شرایط قرمز کرونایی قرار ندارد.
تاکنون حدود ۷۰ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز دوشنبه تا امروز سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۲۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۸۰۱ نفر از آنها بستری شدند.

بدین ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۴۵ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید