فرماندار بافق: مردم با تزریق واکسن انتقال ویروس کرونا را قطع کنند

سید مهدی طلائی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هیچ راهکاری برای درمان سریع مبتلایان به کرونا وجود ندارد و تنها راه مقابله با این ویروس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.
وی تاکید کرد: مردم پس از دریافت واکسن می‌بایستی کماکان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند چون عادی‌انگاری می‌تواند به موج جدید بیماری منجر شود.

به گفته رییس ستاد کرونای شهرستان بافق ،دیر یا زود شاهد ویروس خطرناک آفریقای جنوبی معروف به «اومیکرون » خواهیم بود؛ بهترین روش پیشگیری از سویه جدید کرونا، واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است بنابراین شهروندانی که واکسن نزده‌اند، تا فرصت هست و واکسن موجود است، سریع تر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین اخبار رسمی، ویروس جدید( اومیکرون) به کشورهای بلژیک، انگلیس و ‌فلسطین اشغالی رسیده است در صورتی که در سفرهای خارجی موازین رعایت نشود کشورمان با موج جدید ویروس کرونا روبرو می شود.

فرماندار بافق وضعیت رنگ بندی کرونا را در شهرستان نارنجی اعلام کرد و افزود: تاکنون ۸۳ درصد افراد بالای ۱۲ سال دُز اول واکسن و ۶۸ درصد هر ۲ دز را تزریق کرده اند.

فرماندار بافق: مردم با تزریق واکسن انتقال ویروس کرونا را قطع کنند

وی اضافه کرد: سالمندان بالای ۶۰ سال که سینوفارم یا برکت دریافت کرده اند می توانند پس از چهارماه از تزریق دُز دوم، واکسن مرحله سوم را نیز دریافت کنند.

طلائی مقدم افزود: با توجه به بازدیدها از مدرسه های شهری و روستایی تقریبا پروتکل ها در تمامی واحدهای آموزشی با کمک اعضای انجمن اولیا و مربیان ، به خوبی رعایت می شود.

همچنین مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه این روزها عده‌ای برای دریافت واکسن، مقاومت عامدانه و غیرعالمانه دارند و این به هیچ وجه به نفع فرد و جامعه نیست گفت: ۱۳ درصد یزدی‌ها هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند.

دکتر محمد حسین زارع عصر دیروز(چهارشنبه) به ایرنا گفته بود: این افراد حضور و عملکردشان برای سلامتی مردم خطرناک است، آنها یا ناقل می شوند یا اینکه بیماری سختی می گیرند و دردسر برای خودشان و جامعه ایجاد می کنند؛ کسانی که به اصول بهداشتی اعتقاد ندارند قطعا به درمان آن هم پایبند نیستند.

وی اظهار داشت: اغلب آنهایی که برای درمان سرپایی مراجعه می کنند واکسن نزده هستند؛ شدت بیماری در واکسن نزده‌ها سخت‌تر از دیگران است.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید