کد خبر: 358216
۰
۰
نسخه چاپی

جزئیات مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سید رضی شیرازی در تهران و قم

به گزارش قم پرس، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سیدرضی شیرازی فردا ۱۲ آذرماه از مقابل مسجد شفا تهران انجام خواهد شد.

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سیدرضی شیرازی فردا جمعه ۱۲ آذرماه از ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد شفا واقع در یوسف آباد تا مقابل مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

در عین حال مراسم تشییع این عالم ربانی در قم نیز از ساعت ۱۵ از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می شود.

بناست پیکر این عالم و استاد حوزه علمیه تهران در نجف اشرف به خاک سپرده شود.

مراسم ترحیم و بزرگداشت این استاد حوزه های علمیه متعاقباً اعلام خواهد شد.

آیت‌الله سیدرضی شیرازی، از علما و اساتید حوزه علمیه تهران شب گذشته چهارشنبه ۱۰ آذرماه در سن ۹۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی متولد ۱۳۰۷ نجف اشرف و از مریدان امام خمینی (ره) و از همراهان و مبلغان انقلاب اسلامی بود، وی از اعضای خاندان میرزای‌شیرازی بزرگ بود که در تیرماه ۱۳۵۸ مورد سوء قصد گروه تروریستی فرقان قرار گرفت و امام خمینی (ره) به خاطر این سوء قصد پیامی در محکومیت ترور ایشان صادر کردند.

این عالم ربانی از سال ۱۳۳۸ شمسی تاکنون به تدریس سطوح عالیه خارج فقه، اصول و فلسفه در تهران پرداخت و حاصل این سال‌ها تربیت علمی و اخلاقی شاگردان متعدد و تألیف کتب علمی است. او در این مدت علاوه بر اشتغالات علمی به اقامه جماعت در مسجد شفاء تهران و تفسیر قرآن و بیان مباحث اخلاقی و تربیت جوانان و مشتاقان علوم اسلامی و بحث و گفت‌وگو با اقلیت‌های مذهبی اهتمام داشت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید