کد خبر: 358256
۰
۰
نسخه چاپی

هوشیاری مردم عامل اصلی شکست فتنه‌گران بود

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس، با اشاره به مذاکرات وین گفت: با وجود شرایط مساعدی که برای جمهوری اسلامی ایران فراهم آمده، باعث شده است که آمریکا به دنبال ابزار فشاری بر ایران باشد و از طرفی ناکامی دولت آمریکا در تحریم‌های ظالمانه به عنوان آخرین سلاح آمریکا در قبال ایران، دست دولت آمریکا را در تحریم‌ها برای ایجاد فشار خالی گذاشته است.

وی افزود: بنابراین در چنین شرایطی، ایجاد آشوب و بحران در کشور، ولو به صورت مقطعی و کوتاه‌مدت، به‌زعم آمریکا و هم‌پیمانان آنان، می‌تواند فضای تنفسی را برای این دولت‌های مستکبر فراهم کند تا در سر میز مذاکره بتوانند به حق‌کشی‌های خودشان علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه بدهند؛ ایران را مجبور کنند، از اصول و ارزش‌ها و مواضع به‌حق خودش کوتاه بیاید، بدیهی است که در چنین شرایطی بحران آب و یا هر مساله دیگری می‌تواند رمز آشوب و فتنه برای دشمنان کینه‌توز ما باشد.

وی گفت: در این زمینه توجه به چند نکته ضروری است؛ نکته اول، هوشیاری مردم کشور در طول این سال‌ها و جدا کردن صف خودشان از فتنه‌گران و آشوبگران عامل اصلی شکست فتنه‌گران و این دولت‌های مستکبر و متجاوز بوده است.

سعیدی افزود: به حول و قوه الهی، در این حوادث اخیر نیز هوشیاری و بصیرت مردم ما برای چندمین بار باعث بی‌آبرویی آمریکا، هم‌پیمانانش، مزدوران منطقه و فریب خوردگان داخلی آن‌ها خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خشکسالی و کمبود بارش یکی از مشکلات و معضلات کشورمان در چند سال اخیر است، گفت: این شرایط مردم را بیش از گذشته نسبت به معیشتشان نگران کرده است و نیازمند مدیریت جدید با نگاه اضطراری و با عزم و اراده جهادی هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دولت برای حل این بحران وارد عمل شده و ضمن شنیدن سخن کشاورزان، با کمک مردم به دنبال راهکار عملی و منصفانه برای رفع مشکلات است.

وی گفت: دولت سیزدهم برای احقاق حق ملت ایران مصمم است و با وجود اینکه مذاکرات به نتیجه نرسیده، توانسته است، چند میلیارد از پول‌های بلوکه‌شده ما را آزاد کند و در این مدت تعداد زیادی واکسن وارد کشورمان کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: دولت در این مدت کوتاه، خدمات بسیاری انجام داده است و ملت عزیز باید مراقب فتنه‌های دشمن برای مخدوش کردن عملکرد دولت باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی در کشور با رای موافق مردم در سال ۱۳۵۸ و نیز روز معلولان را گرامی داشت.

وی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو و اهمیت و جایگاه دانشجویان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره دانشگاه‌ها می‌فرمایند؛ علاوه بر محیط علمی، باید در زمینه فضای معنوی دانشگاه ها اهتمام جدی صورت بگیرد.

سعیدی همچنین سالروز درگذشت آیت الله محمد یزدی رییس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نیز رحلت عالم مجاهد آیت الله سید رضی شیرازی از استادان حوزه علمیه را تسلیت گفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: مطلب نخست ما، درباره یکی از معضلات اجتماعی است که سوغات غرب بی‌بندوبار است و خانواده ها و جوانان عزیز ما را نشانه گرفته و آن ارتباط نامشروع پسر و دختر، تحت عنوان دوستی است.

وی ادامه داد: متاسفانه این ارتباط ناصحیح، تاکنون قربانیان زیادی را هم گرفته، در اسلام این ارتباط که خارج از چارچوب شرع مقدس و احکام دین است، ممنوع و حرام شمرده شده است.

وی افزود: ارتباط پسر و دختر نامحرم به ۲ گونه است؛ یکی اینکه ارتباط به قصد جدی برای ازدواج و دوم ارتباط به قصد هوسرانی است؛ در ارتباط به قصد ازدواج، خود ارتباط در واقع هدف نیست، بلکه مقدمه‌ای برای ازدواج است؛ ضوابط چنین ارتباطی در چارچوب خاص و با رعایت تمام احکام الهی و ترجیحا با اطلاع والدین و بزرگ‌ترها، برای شناخت همسر آینده، این ضوابط در رساله مراجع تقلید آمده است.

سعیدی با بیان اینکه به طور مکرر از پیامدهای تلخ، غم انگیز و خسارت بار ارتباطات نامشروع مطلع شده اید، گفت: این همه که در باب عفاف و حجاب و عدم اختلاط زن و مرد گفته می شود، برای این است که حرمت و آبروی جوانان و خانواده ها حفظ شود و افراد به دام شیادان و دزدان ناموس نیفتند.

وی تاکید کرد: آمران به معروف به این واجب الهی عمل کنند و نیروی محترم انتظامی و دستگاه محترم قضایی با کسانی که فضا، جو و قانون جامعه را می‌شکنند، برخورد جدی کنند، شما هم کار ایجابی و هم کار سلبی دارید، این‌جا هر ۲ لازم است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: مردم ما قاطعانه از مسئولان می خواهند؛ در برابر کسانی که این سدهای عفاف و حجاب را می شکنند، قاطع برخورد کنند.

وی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: خاصیت گریه بر مصیبت اهل بیت(ع) به ویژه برای حضرت سیدالشهدا(ع) باید تقویت تقوا باشد، به برکت گریه برای امام حسین(ع)، باید همه وجودمان اهل بیتی، زهرایی، علوی و حسینی بشود.

نماینده ولی فقیه در استان قم تصریح کرد: بازار ما باید حضرت عباسی و پوشش زنان ما زهرایی و زینبی باشد، جوانان ما باید علی‌اکبری بشوند. /

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید