کد خبر: 358269
۰
۰
نسخه چاپی

امروز وقت آزمایش و خطا نیست/ نظام اسلامی مسئول جهادی می‌خواهد

به گزارش قم پرس حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه ساوه گفت: در خطبه ۱۵۷ نهج البلاغه نقل شده پاک زندگی کردن یک دژ مستحکمی در برابر حوادث است بنابراین سعی کنیم مواظب عمل، گفتار و کردارمان باشیم و اجازه ندهیم هر کلمه و حرفی از زبان ما جاری شود همواره رضایت خداوند و ائمه اطهار علیهم السلام را سرلوحه زندگی قرار دهیم.

وی افزود :۱۲ آذر روز معلولین را داریم براساس آیات و روایات کمک رسانی به همنوع و افراد ضعیف، فقیر و نیازمند مورد تاکید است، سرزمین ما یک سرزمین غنی است اگر مسؤلین ما عرضه، غیرت و مردانگی داشته باشند اجازه نخواهند داد مردم در منجلاب فقر و مشکلات گرفتار شوند.

برخی از مسئولین لیاقت خدمت در حکومت اسلامی را ندارند

امام جمعه ساوه تصریح کرد: مسئول پاکدست و پاکدامن در جامعه کم نداریم اما برخی از مسئولین لیاقت خدمت در حکومت اسلامی را ندارند، شایسته نیست مردم ما برای گذران زندگی متکی به صدقه باشند و جامعه را به سمتی پیش ببریم که مردم زیر چتر حمایتی نهادهایی چون کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرند.

حجت الاسلام رحیمی گفت: مردم ما کریم هستند چون خداوند در کتاب قرآن جایگاه انسان را با کرامت می‌داند و باید کریمانه زندگی کنند، مجلس و دولت با وجود مشکلات برای مردم کار کنند، امروز وقت آزمایش و خطا نیست. نظام اسلامی مسئولین جهادی می‌خواهد که شبانه روز عالمانه و کریمانه در فکرخدمت به مردم باشند.

وی افزود: حضرت علی (ع) به مالک اشتر فرمودند به فکر نیازمندان و در راه ماندگان باشید و از آه مظلوم بترسید مسئولین باید این جمله حضرت علی (ع) در خصوص رسیدگی به نیازمندان و مردم شریف ایران را مورد توجه قرار دهند، اتاقتان به روی مردم باز باشد گوش شنوایی برای دغدغه‌های آنان باشید و درست زندگی کردن و بصیرت را ّآنها بیاموزید.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: تقدیر می‌کنیم از بانیان صنعت که بخش اعظم مشکلات که مربوط به اشتغال است را تا حدودی مرتفع کردند، در ارتباط با معلولین نیز مردم و مسئولین باید نسبت به بیمه، رفاه مالی، اشتغال و مسکن این قشر احساس مسؤلیت کنند و معلولین عزیز دغدغه‌ای جز معلولیت نداشته باشند و نسبت به مسکن مددجویان، خمس و زکات نیز بی توجه نباشیم.

دانشجو نماد مقاومت و نماد شجاعت و زیر بار ذلت نرفتن است

حجت الاسلام رحیمی گفت: روز دانشجو نماد مقاومت و نماد شجاعت و زیر بار ذلت نرفتن است و حق طلبی و ظلم ستیزی دو شاخصه مهم و اصیل دانشجو در نظام اسلامی است.

وی افزود: انتظار ما از دانشجو حق طلبی، بصیرت، استکبارستیزی، فتنه گریزی و ولایت مداری است و هر حرکتی که خارج از این چهارچوب باشد خارج از جنبش دانشجویی بوده بلکه یک حرکت بدلی و انحرافی و آب ریختن به آسیاب دشمن است. دانشجویان ما باید نسبت به فتنه‌های دشمن هوشیار باشند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مورد دانشجویان بر روشن بینی، تبیین، اقتصاد مقاومتی، عدالت خواهی، نقد منصفانه، پژوهش و انقلاب گری تاکید دارند و در صورتی که دانشجویان ما به این توصیه‌ها توجه داشته باشند آسیبی از سوی دشمن متوجه کشور و دانشجوی ما نخواهد بود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید