کد خبر: 358321
۰
۰
نسخه چاپی

همه افراد جامعه باید کنترل درونی داشته و حریم ها را حفظ کنند

به گزارش قم پرس سی و نهمین و چهلمین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۱۴ آذر و سه شنبه ۱۶ آذر ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می رود. طبق روال فصل سوم برنامه که هر هفته یکی از چالش ها و مسائل جدی شبکه مسائل عفاف و حجاب مورد بررسی قرار می گیرد، این هفته نیز برنامه چراغ چالش جدیدی را مورد بررسی قرار داده که عبارتست از عدم رعایت حریم ها، آرایش، تن نمایی و جلوه گری زنان در جامعه.

چالش این هفته با حضور میهمانان ارجمند «معصومه صارمی» کارشناس ارشد حقوق خصوصی با بیش از ۱۵ سال سابقه ی وکالت، رئیس کمیسیون فرهنگی، هیات مدیره مرکز وکلای استان تهران و نماینده کمیسیون معاضدت مرکز وکلای قوه ی قضائیه و دیگر میهمان برنامه «سیده شهناز موسوی» کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت، روانشناس و مشاور خواهد بود.

همه افراد جامعه باید کنترل درونی داشته و حریم ها را حفظ کنند

صارمی گفت: عدم رعایت و التزام زنان و مردان نسبت به حریم ها در روابط اجتماعی و یا خانوادگی، آسیب های جبران ناپذیری دارد. نکته ای که نباید از آن غافل بود این است که بروز اینگونه مشکلات مختص قشر خاصی نیست که برخی بخواهند خود را جدا و مبرا از آن بدانند و تصور کنند که در دام مشکلات خیانت نخواهند افتاد؛ به عبارتی دیگر میزان تحصیلات و یا سطح اقتصادی شاخصه متمایز دانستن و گرفتار نشدن در چنین مشکلاتی نیست. لذا برخی گمان نکنند که اگر سطح فرهنگ بالا، یا سطح تحصیلات عالیه داشته باشند درگیر چنین مسائل و چالش هایی نخواهند شد. پس همه افراد جامعه باید کنترل درونی داشته و حریم ها را حفظ کنند و به بهانه روشنفکری، خود و اجتماع را به قهقهرا نکشانند.

موسوی نیز با اشاره به بحث فیزیولوژی بدن انسان و نقش هورمون آکسی توسین در بدن انسان که در تعاملات انسان ها با یکدیگر شکل می گیرد، گفت: شناخت فیزیولوژی انسانها و تفاوت آن در زن و مرد، نقش مهمی در رعایت حریم ها در روابط بین زن و مرد دارد؛ در واقع هورمونها هستند که سبب می شوند فکر و احساس فرد به رفتار و واکنش نسبت به نوع هیجان بیرونی شکل گیرد. هورمون آکسی توسین که اصطلاحاً هورمون «عشق» نیز گفته می شود، دارای سه ضلع است؛ علاوه بر صمیمت و اشتیاق بین زوجین، تعهد و مسئولیت پذیری زوجین نسبت به یکدیگر در حفظ حریم های روابط اجتماعی است که تکمیل کننده رابطه ی زوجین است و در صورت وجود آن عشق و آرامش در بستر خانواده تشکیل می شود.

لازم بذکر است برنامه چراغ، به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است و فصل سوم آن در ۵۲ قسمت تهیه و یکشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت ۱۰ شب بروی آنتن می رود.

برای شرکت در نظرسنجی برنامه، نظرات و پاسخ خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۵۴۷ ارسال فرمایید.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید