۵۳ هزار مبتلا و حدود چهار هزار فوتی، پیامد تاخت و تاز کرونا در یزد

دکتر محمد حسین زارع عصر شنبه به ایرنا گفت: تست پی سی آر ۲ هزارو ۴۰۱ نفر از فوتی ها مثبت و بقیه منفی بوده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۲ هزارو ۴۳۰ نفر از پرسنل بهداشت و درمان استان هم به کرونا مبتلا شدند افزود: ۱۳۵ نفر از این افراد پزشک، یکهزارو ۳۳۷ نفر پرستار و بهیار و کمک بهیار، ۱۳۰ نفر کادر پشتیبانی، ۲۴۵ نفر خدماتی، ۴۹ نفر کادر آزمایشگاه، ۴۳ نفر کادر تصویربرداری، ۱۵۷ نفر ماما و بقیه سایر پرسنل بوده اند.

به گفته وی ۲ هزارو ۱۷۳ نفر از این افراد دارای کرونای قطعی و ۲۵۷ نفر مشکوک به کرونا بوده اند.

دکتر زارع ادامه داد: طی یک هفته گذشته هشت نفر از پرسنل بهداشت و درمان استان به کرونا مبتلا شدند که یک نفر پزشک، سه نفر پرستار، یک نفر آزمایشگاهی، یک نفر خدماتی و سه نفر کارکنان سایر بخشها بوده اند ضمن آنکه همه این افراد به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با اشاره به اهمیت تزریق واکسن در کاهش ابتلای کادر درمان به کرونا اظهار داشت: پس از دریافت هر سه دز واکسن توسط کادر درمان، تعداد درگیری پرسنل کاهش یافته زیرا تاثیر واکسن بسیار بالا بوده است .

وی هزینه بستری هر فرد را ۶۵ میلیون ریال و نرخ واکسن هم ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نوع واکسن، مهم نیست بلکه زمان تزریق آن مهم است؛ همه باید در شرایط پایداری قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه زدن واکسن یک اصل است و هر کس که در ایران زندگی می کند و حتی غیر ایرانی ها چه مجاز یا غیر مجاز باید واکسن بزنند، بر جدی گرفتن این مهم از سوی شهروندان تاکید کرد.

وی همچنین افزود: پویش مادران حامله برای دریافت واکسن نیز باید به موضوعی سراسری و کشوری تبدیل شود و همه به این امر اهتمام ورزند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید