کد خبر: 358340
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم تعیین تکلیف ریل راه‌آهن حدفاصل مصلی تا مسجد مقدس جمکران

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از بلاتکلیفی ریل راه‌آهن حدفاصل مصلی تا مسجد مقدس جمکران گفت: این خط راه‌آهن بر روی منظر بلوار پیامبر اعظم(ص) تأثیر منفی گذاشته و ازلحاظ بهره‌وری و اقتصاد مهندسی توجیه مطلوبی ندارد.

لزوم تعیین تکلیف ریل راه‌آهن حدفاصل مصلی تا مسجد مقدس جمکران

به گزارش قم پرس: روح الله امرالهی در حاشیه جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری که با حضور فرماندار قم در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، با اشاره به مطالعات بازنگری حمل‌ونقل شهری قم اظهار داشت: ناظر به خروجی‌های به‌دست‌آمده، قطعه ریل راه‌آهن حدفاصل رودخانه قمرود تا ایستگاه جمکران در شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور تأثیر بسزایی ندارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم افزود: حفظ این قطعه ریل راه‌آهن بر فضای کالبدی شهر تأثیر نامطلوبی دارد و استخوان‌بندی شبکه معابر اصلی شهر را به‌واسطه تحمیل تقاطع‌های غیرهم‌سطح متعدد تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه حفظ این ریل، بار مالی مضاعفی ناشی از تقاطع‌های غیر هم‌سطح متعدد را به شهر تحمیل کرده که از توان مدیریت شهری خارج است، گفت: این خط راه‌آهن بر روی منظر بلوار پیامبر اعظم(ص) تأثیر منفی گذاشته و ازلحاظ بهره‌وری و اقتصاد مهندسی توجیه مطلوبی ندارد که انتظار می‌رود مجموعه راه‌آهن کشوری با مدیریت شهری قم در این موضوع همکاری و حمایت لازم را انجام دهد.***

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید