بستری‌ بیماران کرونایی در خراسان رضوی به زیر ۴۵۰ نفر نزول یافت

دکتر محمد پهلوان ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستانهای خراسان رضوی که ظرف هفته‌های گذشته تا ۵۷۰ نفر هم رسیده بود، با شمار کنونی ۴۴۹ نفر کمترین تعداد ظرف روز اخیر است.

وی ادامه داد: تعداد بستری‌ روزانه بیماران کرونایی در خراسان رضوی نیز دیروز ۱۲ آذر ماه به ۱۵۵ نفر کاهش یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۰۶ نفر از بیماران بستری مربوط به حوزه جغرافیایی زیر پوشش این دانشگاه هستند که علاوه بر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را در میان شهرستانهای ۳۳ گانه استان خراسان رضوی مدیریت می‌کند.

وی تعداد کنونی بیماران بدحال کووید ۱۹ بستری در بخشهای مراقبت‌ ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی را نیز ۱۰۹ نفر اعلام و بیان کرد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در مشهد و ۲۴ شهرستان خراسان رضوی آبی، در هفت شهرستان زرد و این وضعیت تنها در بردسکن نارنجی است.

دکتر پهلوان با تاکید بر تداوم روند فراگیر واکسیناسیون عمومی، توجه اکید مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک طبی صورت و رعایت فاصله‌ فیزیکی در اجتماع را همچنان مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا و به ویژه سویه جدید "اومیکرون" اعلام کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر ۸۰ درصد از جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی را زیر پوشش خود دارد.
ارائه خدمات بهداشت و درمان به جمعیت ساکن در ۱۸ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت ظرف ۲۴ ساعت اخیر ۷۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان باخته‌اند که جمع شمار هموطنان قربانی ویروس کرونا را تاکنون به ۱۳۰ هزار و ۶۶ نفر رسانده است.
همچنین سه هزار و ۶۰۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا ظرف همین مدت در سطح کشور شناسایی و ۶۴۹ نفر از آنها بستری شدند تا مجموع کنونی بیماران کووید۱۹ در ایران به شش میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۹۹ نفر برسد.
پنج میلیون ۹۰۸ هزار و ۹۰۱ نفر از بیماران کووید ۱۹ در ایران نیز تاکنون بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند.
واکسیناسیون عمومی کرونا هم در ایران تاکنون ۵۷ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۴۶۸ نفر را با تزریق دُز نخست، ۴۷ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۷۰ را با تزریق دومین دُز واکسن و یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۵۷ نفر را با دریافت دُز سوم واکسن کرونا در برابر ویروس همه‌گیر ایمن کرده است. مجموع واکسنهای تزریق شده کرونا تاکنون در سطح کشورمان ۱۰۶ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۵۹۵ دُز اعلام شد.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید