استاندار چهارمحال و بختیاری: مهار کرونا نیازمند اقدامات عملیاتی است

غلامعلی حیدری روز شنبه در نشستی که پس از ارتباط ویدئو کنفرانسی با ستاد ملی کرونا برگزار شد، اظهار داشت: پیگیری اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، تیم‌هایی را برای رصد چگونگی اجرای مصوبات مامور کنند.

وی ادامه داد: در نشست قبلی ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد تا با بهره‌گیری از تریبون‌های نماز جمعه و جماعات، آموزش و پرورش و رسانه‌ها مردم به رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن تشویق شوند که می‌طلبد گزارشی در خصوص اجرای این مصوبه در نشست بعدی ستاد کرونا ارائه شود.

حیدری گفت: فوت حتی یک نفر بر اثر ویروس کرونا را غیرقابل پذیرش نیست و از تلاش‌ها و خدمات کادر بهداشت و درمان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان قدردانی می‌شود، اما می‌طلبد برای پیشگیری از ابتلا و فوت هم‌استانی‌ها اقدامات موثرتری انجام داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آموزش و پرورش در تشویق دانش‌آموزان و والدین آنها نسبت به انجام تزریق واکسن کرونا رسالت مهمی بر عهده دارد، اظهار داشت:مدیرکل آموزش و پرورش طی ابلاغی به نواحی مختلف علت اینکه چرا برخی دانش‌آموزان واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند را پیگیری و از والدین آنها خواسته شود تا هر سریع‌تر نسبت به آن اقدام شود.

حیدری با بیان اینکه هر قشری باید متناسب با جمعیت هدف خود نسبت به فرهنگسازی برای تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بپردازد، افزود: یکی از مهمترین این اقشار اصناف هستند و دانشگاه علوم پزشکی باید بر نحوه رعایت پروتکل‌ها در این قشر نظات جدی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: فرمانداران نیز از درمانگاه‌های شهرستان خود بازدید کنند و مسائل و مشکلات را از نزدیک گزارش دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری پیشگیری را مهمترین راهکار برای مهار ویروس کرونا دانست و گفت: اگر پیشگیری را جدی بگیریم موج بعدی شکل نمی‌گیرد و اگر نسبت به آن کم‌توجهی شود باید برای موج بعدی خود را آماده کنیم.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۲ آذر ۸۶ هزار و ۵۲۵ مورد مبتلای به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۷۳۸ نفر جان خود را از دست دادند.

هم‌اینک ۱۲۶ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان بستری هستند که ابتلای ۸۶ مورد از این افراد به ویروس کرونا قطعی شده و حال عمومی ۱۵ نفر وخیم گزارش شده است.

بر اساس جدیدترین رنگبندی، شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی (کم‌خطر) و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل، کیار و بن در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید