کد خبر: 358438
۰
۰
نسخه چاپی

در مهرواه اوج تلاش می‌کنیم افراد دغدغه‌مند شوند

حجت الاسلام حمید رفیعی به ارزیابی مهرواره اوج و مقایسه آن با مهرواره محله همدل پرداخت و اظهار داشت: پیش از اینکه به سراغ کیفیت اجرا در مهرواره اوج و همدل و انجام عملیات هایی از این دست برویم باید همه ظرفیت ها را به میدان آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: وقتی کار عملیاتی انجام می دهیم حضور در صحنه بسیار اثرگذار است. در دوران دفاع مقدس هرچند که نیروها به خوبی آموزش می دیدیند اما با حضور در میدان عملیات و قرار گرفتن در آن فضا بود که تجربیات بسیاری را به دست می آورند و در عملیات های دیگر به کار آنها می آمد.

وی این مدل کار را تربیت در صحنه خواند و گفت: از این‌رو در بستر مهروراه اوج نیز بسیاری مبانی گفتمانی تبیین می شود و حین عملیات به توانمندسازی شبکه می پردازیم.

مسئله امامت اصلی‎ترین ایده‎ای که در تبلیغات اسلامی خراسان شمالی دنبال می‌شود

حجت الاسلام رفیعی صریح کرد: مسئله امامت به عنوان یکی از اصلی ترین ایده‌هایی است که ما در استان خراسان شمالی دنبال می کنیم؛ می دانیم که تبیین و تعمیق آن نیاز به کار دارد و بذری نیست که زودبازده باشد و یا حتی ثمرات و خروجی های آن به این زودی ها محسوس شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان داشت: اعتقاد بنده این است که عملیات هایی همچون مهرواره های اوج و محله همدل، فرصتی است برای تعمیق مبانی امامت و آماده سازی شبکه برای فعالیت هایی که باید در محله یا روستای خود انجام دهند.

وی با اشاره به جمله شهید سلیمانی که می گفت «میزان فرصتی که در بحران ها وجود دارد در خود فرصت ها نیست»، خاطرنشان کرد: در کرونا و اتفاقاتی از این قبیل که مساجد آسیب دید و فعالیت ها کمرنگ و جنس فعالیت ها متفاوت شد، از آن این موارد بود و در این تهدیدات فرصت های ویژه ای به وجود آمد؛ یعنی اگر مساجد برقرار بود هم شاید در دل فعالیت های مسجد این گونه فرصت نمی دیدیم بنابراین در اوج گیری خدمات توجه به این کلیت ها ضرورت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: وقتی مهرواره اوج می گیرد، دوستان در کف میدان فعال تر شوند؛ امامی است که این اتفاقات را رقم می زند بنابراین توانمند سازی و از درون جوشیدن امام بسیار مهم است.

دغدغه‌مند شدن امام نسبت به حل مسائل مردم؛ مهم‎ترین خروجی مهرواره‌ها

وی تصریح کرد: در مهرواه اوج مهم این است که تلاش کنیم افراد دغدغه مند شوند و گرفتاری های مردم از درون برای امام ایجاد دغدغه کند، وقتی به این مرحله مبعوث شد دیگر دغدغه جوانان، معتادان و گرفتاران را دارند و این کار مرسومی می شود.

حجت الاسلام رفیعی با تأکید بر اینکه باید تجربه های میدانی را عملیاتی کرد، گفت: در این عرصه باید کار را به بدنه مردمی واگذار می کنیم؛ جنس این کار با دهه های قبل فرق دارد.

وی ادامه داد: در واقع ما داریم ایجاد انگیزه می کنیم که خود مردم مسئله و دردی را پیدا کنند و درمانش را نیز خودشان برعهده بگیرند پس لازمه مهرواره اوج این است که ظهور و بروز حاکمیتی و ساختاری و اداری و نهادی چندانی ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این باره بیان کرد: وقتی می خواهیم در قالب مهرواره اوج کاری را انجام شود، در روستا به اقتضای خودش ممکن است برای جاده سازی و یا مثلاً ایتام کاری کنند، ممکن است جایی هم ثبت نشود. پس اگر مسئله ای چون مهرواره اوج قرار بر ضبط و ثبت بود بدانیم که مشت نمونه خروار است و صدها و هزار مسئله در کف میدان اجرایی شده که ظهور و بروز نداشته مثل دفاع مقدس و اربعین؛ مگر می شود آمار داد که چه کسی چه میزان برای اربعین کار انجام داده است؟! هر کسی با هر توانی که داشته به میدان می آید.

مهرواره اوج به دنبال آمار و نمودار نیست

وی با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌هایی که در مهرواره ها صورت می گیرد با گذر زمان در میدان ظهور و بروز خواهد داشت، گفت: بر این اساس مدل مهرواره اوج، به دنبال عدد، رقم، نمودار و خروجی محسوس نیست.

حجت الاسلام رفیعی مهروه اوج را نسبت به مهرواره محله همدل، گامی رو به جلو توصیف کرد و اظهار داشت: در این جنس کارها شکست معنا ندارد حتی اگر در مقاطعی به ظاهر دچار شکست شویم؛ مثل دفاع مقدس و ماجرای دفاع از اسلام در حاکمیت نبوی؛ گام اول جنگ بدر و گام دوم جنگ احد بوده که حتی آن را نیز پس رفت نمی‌دانیم بلکه یک گام به جلوست.

وی افزود: در ماجرای جنگ احد با اینکه شکست ظاهری خوردیم اما در آنجا مسئله، تجربه مدلی بود که مردم باید پای کار بیایند و ظهور و بروزش در جنگ خندق و احزاب و در سال هشتم هجری در فتح مکه نمایان شد.

مهرواره اوج حرکتی رو به جلوست که شکست در آن معنا ندارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: مهرواره اوج نیز حرکتی رو به جلوست و در آن شکست معنا ندارد؛ هر عملیاتی که در پی عملیاتی دیگر رقم می خورد، برنامه را رو به جلو می برد، ممکن است آسیب هایی نیز وجود داشته باشد.

وی در آسیب شناسی مهرواره اوج، گفت: با اینکه پیش از این تجربه مهرواره محله همدل را داشتیم اما مهرواره اوج ظهور و بروز تبلیغاتی اش کمتر بود؛ البته شاید به دلیل همزمانی این مهرواره با دوران تشدید کرونا و موج پنجم دلیل این امر بود ولی حتماً معتقدم که این اتفاق گام رو به جلوست و برای تبیین و تعمیق آن باید فعالیت بیشتری انجام دهیم.

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: عملیات های مختلف را باید مانند پمپ بنزین یا ایستگاه‌هایی ببینیم که برای رسیدن به مقصد و نقطه اوج، شبکه را شارژ می کنند؛ هر چقدر سوخت ما غنی شده و بهتر باشد، افراد سرعت‌شان بیشتر می شود. کارهای مهمی در پیش رو داریم؛ تلاش مجموعه این است که در این ایستگاه بتوانیم انرژی خوبی را برای پیمودن مسیرمان ذخیره کنیم.

نگاهی به فعالیت‌های شبکه امامت خراسان شمالی در قالب مهرواره اوج

حجت الاسلام رفیعی گفت: امیدواریم در بنیاد هدایت این فعالیت ها را مستمرا ادامه دهند و مهرواره اوج با قوت و دقت در استان و توسط راهیاران استانی پیگیری شود. اخیراً راهیان ما جدی تر به ارائه خدمات ورود کردند و پس از نشست شهید بیاضی زاده در شهرستان های مختلف گعده ها را برگزار کردیم، متوجه شدیم مدیران یک قوت دیگری گرفتند و کارها جان تازه ای گرفت.

وی به دیگر برنامه های استان خراسان شمالی اشاره کرد و بیان داشت: طرح قاسم سلیمانی در دستور کار است؛ در دهه بصیرت نیز چند برنامه مناسبتی داریم از جمله ایام فاطمیه، دومین سالگرد حاج قاسم و بزرگداشت علامه مصباح یزدی و آیت الله یزدی، ۹ و ۱۹ دی مطرح هستند. دوستان به بهانه این اتفاقات مسئله اوج را مجدد پرتوان تر از گذشته احیاء می کنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید