کد خبر: 358465
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

۷۲ درصد افراد با عادی‌سازی کرونا در شرایط کنونی جامعه مخالف هستند

به گزارش گروه نظرسنجی ایرنا، حدود ۲ سال از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و در ماه های اخیر با تلاش دولت در سرعت بخشیدن به واکسیناسیون گسترده مردم و تزریق بیش از ۱۰۰ میلیون دُز واکسن، موارد بستری به علت کرونا در بیمارستان ها و فوت ناشی از آن در حال کاهش است. این سطح از واکسیناسیون و رفع بسیاری از محدودیت‌های کرونایی همچون لغو دورکاری‌ها و حضور صد درصدی کارکنان در محل کار، بازگشایی مدارس و لغو ممنوعیت تردد شبانه، از یک سو ممکن است فضای عادی‌سازی را در جامعه ایجاد و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و توجه به فاصله‌گذاری‌های فیزیکی را کمرنگ کند و از سوی دیگر، نگرانی‌ها درباره شروع خیز ششم کرونا را تشدید می‌کند.

با توجه به اهمیت این موضوع، اداره‌کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا موضوع افکارسنجی آنلاین این هفته را به موضوع «بازگشت به زندگی عادی» اختصاص داده است. پرسش‌های این نظرسنجی در روزهای ۳۰ آبان تا ۸ آذرماه سال‌جاری روی سایت ایرنا قرار گرفت و هشت هزار و ۵۰۶ نفر در این نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» در افکارسنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا اعلام کنند با توجه به تزریق بیش از ۱۰۰ میلیون دُز واکسن، تا چه اندازه با رفع همه محدودیت‌های کرونایی در جامعه موافق هستند؟ که در این خصوص ۲۵.۲ درصد پاسخگویان اعلام کردند که «اصلا» با رفع همه محدودیت‌های کرونایی موافق نیستند همچنین ۱۸.۳ درصد میزان موافقت خود را «کم»، ‌۳۱.۲ درصد «تاحدی» ‌و ۲۵.۴ درصد میزان موافقت خود را با رفع همه محدودیت‌های کرونایی در جامعه «زیاد» ‌اعلام کردند.

۷۲ درصد افراد با عادی‌سازی کرونا در شرایط کنونی جامعه مخالف هستند

یافته های این سنجش افکار نشان می‌دهد از نظر ۴۶.۵ درصد پاسخگویان «تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی تا ایمن سازی کامل جامعه» موجب افزایش امنیت روانی و ذهنی افراد برای بازگشت به زندگی عادی می‌شود همچنین ۲۳.۶ درصد پاسخگویان، «اعمال قانون برای واکسن نزده ها»، ۱۹.۶ درصد پاسخگویان «الزام انجام همه امور با ارائه کارت واکسن» و ۱۰.۴ درصد افراد «اتخاذ تصمیم های موردی برای پیشگیری از موج ششم کرونا» را به عنوان راهکارهای اساسی برای افزایش امنیت روانی و ذهنی افراد در بازگشت به زندگی عادی عنوان کردند.

۷۲ درصد افراد با عادی‌سازی کرونا در شرایط کنونی جامعه مخالف هستند

بر اساس نتایج به دست آمده؛ ۳۱.۷ درصد پاسخگویان اعلام کردند که حذف تردد شبانه به میزان «زیاد» ناشی از تزریق ۱۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا بوده است از سویی دیگر ۲۹.۶ درصد افراد اعلام کردند که حذف تردد شبانه «اصلا» ناشی از تزریق ۱۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا نبوده است. ۲۲.۳ درصد افراد «تاحدی» و ۱۶.۴ درصد افراد به میزان «کم» تزریق ۱۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا را دلیل اصلی حذف تردد شبانه بیان کردند.

۷۲ درصد افراد با عادی‌سازی کرونا در شرایط کنونی جامعه مخالف هستند

اکثر پاسخ‌گویان(۴۱.۴ درصد) ‌کنار گذاشتن پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را از مهمترین عوامل موثر در ایجاد موج ششم کرونا در کشور عنوان کردند و ۱۹.۸ درصد افراد، بی‌تعهدی افراد واکسن‌نزده‌ برای تحقق ایمنی جمعی، ۲۷ درصد افراد لغو همه محدودیت‌های کرونایی و ۱۱.۸ درصد افراد، سهل‌انگاری مردم با ترددهای بی‌جهت را مهمترین عامل موثر در شکل‌گیری موج ششم کرونا دانستند.

۷۲ درصد افراد با عادی‌سازی کرونا در شرایط کنونی جامعه مخالف هستند

از مخاطبان پرسیده شد آیا عادی‌سازی و بازگشت به شرایط طبیعی زندگی را در حال حاضر و با توجه به تزریق ۱۰۰ میلیون دُز واکسن کار درستی می‌دانید؟ که ۷۲ درصد افراد در پاسخ به این سوال گزینه «خیر» ‌ و ۲۸ درصد گزینه «بله» ‌را انتخاب کردند.

۷۲ درصد افراد با عادی‌سازی کرونا در شرایط کنونی جامعه مخالف هستند

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه سال ۱۳۹۹ برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی، تاکنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۵۵ نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضع بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسوولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها، چهارشنبه آخر سال، سفرهای نوروزی، نگاه مردم به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، روز طبیعت، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، چالش های رونق تولید، ارزهای دیجیتال، انتخابات ریاست جمهوری، بحران کم آبی، بازار ارز، تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری، تاثیر خشکسالی بر کشور، وعده ها و شعارهای تبلیغاتی، مناظره‌های انتخاباتی، فرجام مناظره ها، مشارکت در انتخابات و اولویت‌های رییس جمهوری منتخب، نحوه پرداخت یارانه در دولت آینده، بحران کم آبی، روند واکسیناسیون کرونا، تاثیرات قطع برق، حمایت از تولید داخلی، اولویت های دولت سیزدهم، چرخش های تحول آفرین دولت، روند واکسیناسیون، بازگشایی مدارس، آزادسازی واردات خودرو، برنامه شاد، شبکه های اجتماعی، سفرهای استانی رییس جمهور، طرح پیش فروش خودرو، واکسن گریزی، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، منع تردد شبانه و بازگشت به زندگی عادی مطرح کند.

۱۱۸۱**

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس