کد خبر: 358469
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

شکست تیم هندبال زنان ایران برابر نروژ

به گزارش قم پرس تیم ملی هندبال بانوان کشورمان که برای نخستین بار جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرده است است یکشنبه شب ۱۴ آذرماه در دومین دیدار مرحله گروهی به مصاف تیم مدعی نروژ رفت. در این بازی که به قضاوت کوبل داوری از بوسنی و هرزگوین از ساعت ۲۳ در ورزشگاه «کاستلو» آغاز شد، فاطمه خلیلی، الناز قاسمی، مینا وطن‌پرست، شیما زارع، مریم یوسفی، نوریه عباسی و حدیثه نوروزی با هدایت خدیجه قانع سرمربی و عزت ا.. رزمگر مدیر فنی به زمین مسابقه رفتند.

در این دیدار شاگردان قانع نیمه اول را برابر تیم قهرمان جهان و دارنده نشان برنز المپیک توکیو با اختلاف زیاد ۲۱ بر ۳ واگذار کردند. در ادامه تیم پر ستاره نروژ توانست تیم ایران را در اولین تجربه جهانی خود با نتیجه ۴۱ بر ۹ شکست دهد.

گفتنی است نروژی‌ها چه در بخش مردان و چه در بخش بانوان همواره جز مدعیان اصلی هندبال اروپا و جهان هستند. تیم ملی هندبال زنان نروژ که در کارنامه خود دو طلا، دو نقره و سه برنز بازی‌های المپیک، سه قهرمانی و چهار نایب قهرمانی جهان و همچنین هشت قهرمانی اروپا را داشته و تابستان امسال مدال برنز المپیک توکیو را کسب کرد.

تیم ملی هندبال بانوان نروژ غالباً از باشگاه گیور آئودی مجارستان به عنوان برترین باشگاه هندبال زنان جهان هستند و در دیدار نخست خود در رقابت‌های قهرمانی جهان در گروه C تیم ملی قزاقستان را با نتیجه ۴۶ بر ۱۸ شکست دادند. ترکیب تیم ملی نروژ که همگی از ستارگان مطرح هندبال دنیا هستند متشکل از نفراتی است که هم‌اکنون در قاره سبز به عنوان ارکان اصلی تیم‌های باشگاهی خود مطرح هستند. سیلجه سولبرگ در درون دروازه، کاملیا هررم در گوش چپ، استینه افتدال در پست پخش، ورونیکا کریستیانسن در پست بغل چپ و کاری داله در نقش خط زن استخوان بندی تیم ملی نروژ را تشکیل می‌دهند.

هندبالیست‌های کشورمان جمعه شب در نخستین تجربه جهانی خود در اولین دیدار مقابل رومانی قرار گرفتند و در پایان بازی را با نتیجه ۳۹ بر ۱۱ به این تیم واگذار کردند.

شاگردان خدیجه قانع در سومین و آخرین بازی مرحله گروهی خود سه شنبه شب ۱۶ آذرماه اعت ۲۰:۳۰ به مصاف تیم قزاقستان خواهند رفت. سه تیم از این گروه به مرحله دوم مسابقات راه پیدا خواهند کرد.

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از ۱۰ الی ۲۸ آذرماه در اسپانیا برگزار می‌شود و تیم ایران در دور مقدماتی در گروه C با تیم‌های نروژ، رومانی و قزاقستان هم گروه است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس