کد خبر: 358505
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

بازیگر سریال قصه‌ هزار افسون

ساناز سماواتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: امروزه مسائل مالی در تولید فیلم و سریال، به عنوان اصل مهم تصمیم‌گیری مطرح است. بعضا نقش‌ها به فروش می‌رسند و هر کسی که پول خوب می‌پردازد، بازیگر نقش اول فیلم یا سریال می‌شود. گویی دیگر مهم نیست چنین بازیگری توانایی و صلاحیت هنری دارد یا نه؟

وی افزود: قبلاً افراد درست، با تجربه‌های درست، در جای درست می‌نشستند. اما متأسفانه امروزه این‌گونه نیست و مسائل مالی روی همه چیز تأثیر گذاشته و برای همین مخاطب، بیشتر فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی شبکه‌ی آی‌فیلم را تماشا می‌کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره‌ معیارهایش برای بازی در یک اثر سینمایی یا تلویزیونی و پذیرش نقش توضیح داد:‌ اصلی‌ترین معیارم، خود نقش و گروهی است که باید با آن‌ها کار ‌کنم. کار کردن با گروهی که قبلاً با آن‌ها کار کرده باشم، برایم جذاب‌تر و دل‌نشین‌تر است و البته در نهایت مبلغ قرارداد هم مهم است.

سماواتی درباره دلیل حضور و همکاری‌اش برای بازی در سریال سیزده‌قسمتی قصه‌ هزار افسون تاکید کرد: با سعید عباسی، کارگردان این سریال، چند سال قبل کار کرده بودم و تجربه‌ خوبی داشتم. همین نکته مهم‌ترین انگیزه‌ام برای حضور در این سریال بود. به ایشان در جایگاه کارگردان اطمینان خاطر و اعتماد دارم و از آن‌جا که من تجربه‌ بازی در فیلم و سریال کودک و نوجوان را دارم و جنس آن را می‌شناسم، بازی در این اثر هم برایم جذاب است.

برخی بر اساس تعداد فالوئر بازیگر انتخاب می‌کنند

این بازیگر با اشاره به این که در سریال قصه‌ هزار افسون نقش یک منشی مجرد را بازی می‌کند گفت: این منشی، شخصیت خاص خود را دارد و به نوعی این شخصیت، دستیار، جاسوس و جانشین در قصه‌ این سریال محسوب می‌شود. این شخصیت ریزه‌کاری‌ها و شیرینی‌های خاص خودش را دارد و امیدوارم توانسته باشم به خوبی این نقش را بازی کنم.

سماواتی با اشاره به این که کرونا روی هنرهای نمایشی، سینما و تلویزیون و حرفه‌ بازیگری تأثیر فاجعه‌باری داشته، افزود: در جایگاه بازرس انجمن بازی‌گران سینما و تلویزیون، این چالش را بیش‌تر حس کردم. در دوران کرونا برای همکارانم مشکلات زیادی ایجاد شد که هم‌چنان ادامه هم دارد و از طرفی بسیاری پروژه‌های تئاتر متوقف شد. سال گذشته تئاتر ننه شهرزاد در سرزمین عجایب را به عنوان بازیگر در تالار هنر روی صحنه داشتم که بعد از گذشت یک هفته از اجرا، ادامه‎ این تئاتر به دلیل شرایط کرونا متوقف شد. متأسفانه همکاران ما بیمه بیکاری و حمایت‌های لازم را ندارند. صنوف هنری واقعاً در دو سال گذشته تحت تأثیر شرایط بد کرونا قرار گرفتند و فشار زیادی را تحمل کردند.

در سریال خوش‌نام، ۱۱ نفر کرونایی شدند

وی در درباره تأثیر محدودیت‌های کرونا در انتخاب پروژه‌های سینمایی یا تلویزیونی گفت: برای بازی در پروژه‌های تصویری در این دوران سعی کردم نقش‌های کوتاه‌تری را انتخاب کنم تا حضور کم‌تری داشته باشم. در هنگام ضبط سریال خوش‌نام، به دلیل مبتلا شدن ۱۱نفر از عوامل از جمله بازیگران، بیش از یک ماه، فیلمبرادری تعطیل شد. این موضوع برای سایر عوامل سریال هم استرس‌زا می‌شود. تصور کنید نیمی از پروژه، پیش رفته اما یک‌باره همه‌ برنامه‌ریزی‌ها دست‌خوش تغییر می‌شود و در چنین شرایطی اگر خدای نکرده اتفاقی برای یکی از عوامل بیفتد، چه می‌شود؟ با این حال در چنین اوضاعی با همه‌ این فشارها و شرایط نامطلوب، پروژه در حال انجام است که البته این مسئله انرژی مضاعفی از کلیه عوامل می‌گیرد.

چرا هزینه درمان کرونا بر عهده بازیگر است؟

این بازیگر افزود: در طول این دوران در همه‌ پروژه‌هایی که کار کرده‌ام، همدلی و همراهی گروه کارگردانی همیشه برقرار بوده است. اما برایم سؤال است که در این دوران کرونا در قراردادها، بندی اضافه شده که در صورت ابتلا به کرونا، مسئولیت هزینه درمان بر عهده‌ خودمان است و ما بازیگران یا عوامل تولید هم نباید ادعایی داشته باشیم. من متأسفانه با حسن نیت، قراردادها را امضا کردم و درگیر خواندن جزئیات نشدم. بعد فهمیدم در قراردادها این بند را اضافه کرده‌اند.

سماواتی که واکسن کرونا را از طریق سهمیه‌ استادان دانشگاه تزریق کرده، بیان کرد: در هنگام بازی در چنین شرایطی فقط تمرکزم روی نقش و کیفیت بازی‌ام بوده و به شرایطی دیگر مثلاً بازی در جای مسقف، اصلاً فکر نمی‌کردم. به نظرم بازیگران و عوامل فیلم و سریال در دو سال اخیر از جمله افرادی بودند که از خود گذشتند و فداکاری کردند، اما تا کنون هیچ‌ حمایتی بابت سختی کار از ما نشده است.

دنیای کودکان پاک و دست‌نخورده است

سماواتی در پاسخ به این پرسش که بین دو فیلمنامه کودک و فیلمنامه بزرگسال کدام را انتخاب می‌کنید گفت: مسلماً فیلم‌نامه‌ کودک و نوجوان را انتخاب می‌کنم؛ چون دنیای کودکان پاک و دست‌نخورده است. کار کودک بر خلاف ظاهرش کار سختی است و به نظرم اصلاً کار سطحی نیست بلکه ژرف است. من خودم مادر هستم و یک کودک ۹ ساله دارم. وقتی خودم در انتخاب کتاب یا کارتون یا تئاتر برای او وسواس دارم، قطعاً کار خودم باید بی‌نقص باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با همه‌ علاقه و انگیزه‌ای که هنرمندان دارند، فیلم و تئاتر و سریال کودک در ایران کم تولید می‌شود، بیان کرد: این پرسش را از من نباید بپرسید. این پرسش، سؤال خود من هم هست. چطور سال‌ها پیش آن همه آثار خوب در سینما، هنرهای نمایشی، تلویزیون و حوزه‌ی ادبیات تولید می‌‍‌شد، اما امروزه چنین آثاری وجود ندارد یا خیلی کم تولید می‌شود؟ آن نویسندگان، تهیه‌کنندگان و کارگردانان کجا رفته‌اند؟

سماواتی تأکید کرد: قبلاً افراد درست، با تجربه‌های درست، در جای درست می‌نشستند. اما متأسفانه امروزه این‌گونه نیست و مسائل مالی روی همه چیز تأثیر گذاشته است و برای همین مخاطب، بیشتر فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی شبکه‌ آی‌فیلم را تماشا می‌کند.

برخی بر اساس تعداد فالوئر بازیگر انتخاب می‌کنند

به گزارش ایرنا ساناز سماواتی، بازیگر سینما و تلویزیون تا کنون در فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی همچون حامی، هدف، زن امروز، کلید ازدواج، این‌جا کجاست، بوم و بانو، وارش، نقطه‌چین، زیر آسمان شهر، محاکمه، نود شب، شبکه‌ی سه‌ونیم، بوتیمار و روزهای آبی بازی کرده است. جدیدترین آثار تلویزیونی وی سریال بوتیمار و روزهای آبی بوده که به ترتیب از شبکه‌های سه و تهران پخش شده است و هم اکنون نیز علاوه بر سریال قصه‌ی هزار افسون در دو سریال دیگر مشغول بازی است.

تصویربرداری سریال قصه هزار افسون به تهیه‌کنندگی مهدی مولوی و کارگردانی سعید عباسی اواسط آبان آغاز شد.

پژمان بازغی، بهنوش بختیاری، شبنم قلی‌خانی، سیاوش مفیدی، نگار عابدی، سوسن پرور، فخرالدین صدیق شریف، مهران رجبی، آتش تقی‌پور، اتابک نادری، شهرام عبدلی، شهین تسلیمی، جواد زیتونی، خشایار راد، ساعد هدایتی، وحید شیخ‌زاده، آرش نوذری، آرش میراحمدی بازیگران قصه هزار افسون هستند.

در خلاصه‌ سریال قصه هزار افسون آمده است: هر وقت سه تا بچه هم‌زمان، یه آرزوی مشترک می‌کنن، اون آرزو حتمن برآورده می‌شه...

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس