کد خبر: 358739
۰
۰
نسخه چاپی

هنر بازوی توانمند فرهنگ‌سازی است توجه شهرداری قم به نقش هنر در توسعه شهر

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: امروزه هنر بازوی قدرتمندی در فرهنگ‌سازی بوده و باید به آن بیش از بیش توجه کنیم.

هنر بازوی توانمند فرهنگ‌سازی است توجه شهرداری قم به نقش هنر در توسعه شهر

به گزارش قم پرس: عباس ذاکریان در مراسم رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز که به همت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت و تأثیر هنر در فرهنگ‌سازی اظهار داشت: امروزه هنر بازوی قدرتمندی در فرهنگ‌سازی بوده و باید به آن بیش از بیش توجه کنیم.

وی لازمه توسعه اقتصادی شهر را توسعه فرهنگی و اجتماعی دانست و توجه به هنر را در حوزه شهری و در نگاه شهرداری قم دارای اهمیت خواند و ابراز کرد: استفاده از زیبایی فصل‌ها می‌تواند در رشد فرهنگ عمومی تأثیر داشته و این جشنواره باید از طرف اهالی هنر مهم دیده شود.

رئیس انجمن عکاسان قم نیز در این جلسه عنوان داشت: هنرمندان شهر قم مانند سایر نقاط کشور جهادی کارکرده و در شهر قم ۳ پروژه بزرگ در حال اجرا است که هیچ انتفاع شخصی برای هنرمندان ندارد.

ابراهیم سلیمانی هنر عکاسی را متفاوت با سایر هنرها برشمرد و اذعان کرد: هنر عکاسی هنری ماندگار بوده و می‌تواند یک‌هزارم ثانیه لحظات را ثبت کرده و سال‌های متوالی در گردش باشد و نقش خود را ایفا کرده و به‌عنوان سند ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: عکاسی یک هنر، صنعت، علم و رسانه بوده که بخش رسانه آن پررنگ‌تر عمل می‌کند و توانسته همه رسانه‌های دنیا را تسخیر کند و هیچ شبکه مجازی وجود نداشته که از عکس استفاده نکند.

رئیس انجمن عکاسان قم تعداد اعضای انجمن عکاسی در شهر قم را ۱۰۰عضو اعلام کرد و افزود: انجمن عکاسان آمادگی دارد به کمک شهرداری آمده تا به توسعه شهر سرعت بیشتری داده تا شهر قم در همه حوزه‌ها در کشور حرف اول را بزند

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید