کد خبر: 358766
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پرداخت وام ۳۰ میلیونی به هنرمندان

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد آذر ماه برگزار شد و هر هنرمند مقابل دوربین عکاسان و تشویق حاضران کیک تولد خود را برید و عکسی به یادگار گذاشت. مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن تجلیل و تبریک به هنرمندان متولد آذرماه گفت: به رغم تمام تلاش ها برای حفظ هنرمندان ایران زمین قصه پر غصه ای را سپری کردیم و در جدال با بیماری کرونا هنرمندان بزرگی را در این دوران از دست دادیم که هر کدام به نوبه خود شناسنامه و هویت فرهنگ و هنر کشور بودند.

نیکنام حسینی‌پور در ادامه، هنرمندان را روشنایی جامعه، جان و هویت شهر توصیف کرد و گفت: شورای شهر تهران و شهرداری تهران باید توجه ویژه‌ای به هنرمندان داشته باشند.


جامعه از نور هنرمندان روشنایی می گیرد
وی افزود: هنرمندان می‌توانند در کوچه پس کوچه‌های شهر هویت ایجاد کند. خارج از مرزها اعتبار هر کشوری به فرهنگ و هنر آن است. هنرمندان چراغ داران هنر و فرهنگ هستید که جامعه از نور آنها روشنایی می گیرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز در این مراسم گفت: برای من افتخاری است که در حضور شما نام آوران هستم توفیق خدمتگزاری در مجموعه صندوق اعتباری هنر برایم فراهم شد تا فعالیتی در راستای خدمات گذشته انجام دهیم و امیدواریم در پایان دوره خدمت، در دل‌های شما نام نیکی را به یادگار بگذاریم و بتوانیم دعا های خیر شما عزیزان را پشت‌سر داشته باشیم.

مجید پور احمدی گفت: پیشکسوتان سرمایه‌های بزرگ کشور هستند که باید نسبت به دغدغه های آنها حساس باشیم. به لحاظ اقتصادی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که اما این موارد نافی این نمی‌شود که مسئولیت خود را به نحو احسن دنبال نکنیم.
پوراحمدی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای حضور خود در این وزارتخانه از حمایت ویژه هنرمندان خبر دادند که پس از گذشت امور اداری در روزهای آینده نهایی و با روش‌های مختلف نقدی و تسهیلات در اختیار هنرمندان قرار داده می شود.
وی از تشکیل هسته‌های کارآفرینی هنر خبر داد و گفت: این مجموعه با هدف توانمندسازی و رونق عرصه فرهنگ و هنر فعالیت خواهد کرد تا در راستای اقتصاد هنر اثربخش باشد.


ارائه تسهیلات حمایتی وام به هنرمندان
پور احمدی از پرداخت وام ۳۰ میلیونی با بهره ۲ درصدی خبر داد و گفت: تصمیم گرفتیم به همه هنرمندان و فرزندانشان که ازدواج می کنند، یا صاحب فرزند می شوند مبلغ ۳۰ میلیون تومان تقدیم کنیم. نحوه پرداخت تسهیلات بر خلاف روندهای معمول با حداقل ضامن انجام خواهد شد و فقط دو سفته از متقاضی و ضامن گرفته می شود.

همچنین در این مراسم آلبوم موسیقی با عنوان نیمه شب آذر ماه اثر ابوالفضل صادقی نژاد نوازنده سنتور رونمایی شد. صادقی نژاد پس از رونمایی از این آلبوم گفت: سال ها برای تولید این آلبوم زحمت کشیدم و تمام قطعات به همراه فرزندم انجام شد.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: برای نسل من دیدن چهره شما آرزو بوده است. اگر ما در در فضای شهر به هنرمندان توجه می کنیم کمترین کاری است که می توانیم انجام بدهیم چون به نظر من هر کاری که در شهر انجام می شود باید از دریچه چشمان هنرمندان به نگاه کرد و اگر چنین امکانی باشد ما می‌توانیم از تجربیات هنرمندان استفاده کنیم تا شهرمان شرایط بهتری داشته باشیم.

علیرضا نادعلی افزود: زندگی مدرن مشکلاتی همچون ترافیک و آلودگی هوا به وجود آورده است و اگر مسئولین نتوانستند مشکلات را رفع کنند نباید شهر را به حال خود رها کنیم‌ و اگر مدیران فرهنگی خود آگاهی داشته باشند باید در محضر هنرمندان گردن کج کنند تا آنها حال خوب را به شهر هدیه کنند.

بدون شک اگر اتفاق های مهمی در شهر تهران اتفاق افتاد به بقیه کشور نیز سرایت کند و حال خوب و امید با حضور هنرمندان محقق می شود و با تکیه بر زبان و ادبیات غنی فارسی امکان‌پذیر است. ما وظیفه می دانیم که در اداره شهر به زبان توجه کنید چون معتقدیم که بعد از دین مهمترین عنصر زبان است.

مصطفی محدثی خراسانی، مهدی طوسی، قاسم فرجی، محمد نگینی، محمود حاج محمدی، سید حمید ساسانی، حسن فیضی راد، عطاالله ذی نوری، راضیه تجار، محمدعلی بنی اسدی، محمد رسول محمدی فرد، خسرو عمارلویی، مظفر طاهری پور، وارطان ساهاکیان، پری زنگنه، عشرت سیروس، اسماعیل عباسی، یوسف آباد، سعید صادقی، عباس ملکی، مرتضی یوسف دوست، اسدالله تابه بهمنش، سید محسن آقا نباتی، علیرضا عابد، اسماعیل خلج، زهره بزرگمهری، منیژه آرمین، اسدالله یکتا، غلامحسین زمردی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، صدیقه پاکبین و شمسی فضل اللهی از هنرمندان متولد آذر حاضر در این مراسم بودند.

در این مراسم علیرضا نادعلی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، سید مجید پور احمدی رییس صندوق اعتباری هنر و جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر هم حضور داشتند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس