کد خبر: 358791
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اقتصاد کلان تشکیل شورای سازش با هدف کاهش پرونده‌های حل اختلاف

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی حسین رعیتی فرد» در نشست ویدیو کنفرانسی با مدیران کل استان‌ها و روسای ادارات کل روابط کار با اشاره به پیشنهاد همکاران استانی برای تشکیل شورای سازش اظهار امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت‌هایی که در استان‌ها داریم این موضوع محقق شود.

وی در این نشست با تاکید بر بخشنامه ابلاغی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تمام دستگاه‌های تابعه، سایر بخش‌ها و دستگاه‌های شبه دولتی در اجرای قانون کار مصمم هستیم.

رعیتی فرد افزود: همه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ذیل قانون کار، قابل احترام هستند و هیچ تشکلی بر دیگری برتری ندارد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های مشمول، گفت: در حوزه ایمنی کار هیچ گونه تعارفی نداریم و جان افراد قابل اغماض نیست.

رعیتی فرد به بخشنامه رییس قوه قضاییه در حوزه ایمنی اشاره و خاطر نشان کرد: تمام بازرسان کار باید در حوزه ایمنی و صیانت از نیروی کار، دقت لازم را داشته باشند.

وی به افزایش ضریب نفوذ تشکل‌های کارگری با شعار «هر کارگر و ‌هر کارفرما عضو یک تشکل» اشاره کرد و گفت: برای تحقق این موضوع امیدواریم همکاران اجرایی با ارائه دقیق آمار و اطلاعات از واحدهای مشمول تاسیس تشکل و کارگران مشغول حرفه و صنعت، موجب تاسیس تشکل‌های استانی و فرا استانی بیشتری شوند.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست، در خصوص حضور افراد غیر واجد شرایط در تشکل‌های استانی، اظهار داشت: دقت در نظارت کامل بر فعالیت تشکل‌ها و تنظیم و تایید اساسنامه‌ها در چارچوب آیین‌نامه، موجب کاهش اعتراضات و اختلافات در تشکل‌ها خواهد شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس