سامانه پرونده الکترونیک سلامت دانش‌آموزی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، با شروع واکسیناسیون کرونا، وزارت آموزش و پرورش نیز با همکاری وزارت بهداشت طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان را از ۱۵ مهر ماه به صورت رسمی آغاز کرد. راه‌اندازی این سامانه به مدیران مدارس کمک می‌کند تا از وضعیت دانش‌آموزان حاضر در مدارس مطلع شوند.

البته در مدت کوتاهی که از شروع واکسیناسیون کرونا برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در سراسر کشور گذشته است، ۹۲ درصد دانش‌آموزان این رده سنی دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش نیز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در این خصوص توضیح داد: با ورود به سامانه پاس «پرونده الکترونیک سلامت» دانش آموزی که از سوی وزارتخانه های بهداشت و کشور و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تعریف شده است، هر مدیری می‌تواند با کدکاربری و رمز خود وارد سامانه شود و تمام اطلاعات مربوط به دانش‌آموزان مدرسه مربوطه را ارزیابی کند.

وی اظهار داشت: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که مدیر مدرسه می‌تواند وضعیت واکسیناسیون تمام دانش‌آموزان مدرسه را مشاهده کند تا بدانند که چند درصد دانش‌آموزان دز اول، چند درصد دز دوم و چند درصد تاکنون واکسن کرونا نزده‌اند.

گودرزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان تا روز ۱۴ آذرماه دز اول بیش از ۹۲ درصد و دز دوم ۶۰ درصد اعلام شده است، تمام تلاش ما این است که دانش‌آموزان باقیمانده نیز برای واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا به مراکز جامع سلامت وزارت بهداشت و پایگاه های تجمیعی وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه همچنان طرح لکه گیری واکسن کرونا برای دانش آموزان در استان ها ادامه دارد، تصریح کرد: در قالب سامانه هوشمند سیدا «سامانه یکپارچه دانش‌آموزی» با همکاری وزارت کشور، قرارگاه عملیاتی کرونا و وزارت بهداشت، سامانه پاس فعال شده است تا مدیران مدارس دسترسی به سامانه داشته و بتوانند آمار دانش‌آموزان واکسینه شده یا نشده خود را داشته باشند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدیران می توانند اطلاعات کافی درباره وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان را در این سامانه داشته باشند اما ما هم آموزش های لازم را به والدین می دهیم تا دانش آموزانی که واکسن نزده اند، برای این مهم اقدام کنند و پوشش واکسیناسیون به ۱۰۰ درصد برسد.

به گفته وی، در مجموع ۶ میلیون و ۳۰۵ هزار نفر دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله در کشور می‌توانستند واکسن تزریق کنند که آمار ۹۲ درصدی دانش‌آموزان با همکاری والدین قابل تقدیر است و این آمار نشان می‌دهد که دانش‌آموزان هم برای حفظ سلامتی خود ارزش قائل هستند.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان در این رده سنی به صورت غیررسمی از اول مهرماه در مراکز جامع سلامت وزارت بهداشت و از ۱۵ مهرماه نیز به صورت رسمی در پایگاه های تجمیعی وزارت آموزش و پرورش آغاز شد و در این مدت روند مطلوبی از واکسیناسیون دانش آموزان را شاهد بوده ایم.
۱۳۵۲

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید