کد خبر: 361457
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

صفات سردار شهید سلیمانی از مولفه‌های تمدن نوین اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین محمد اسدی موحد روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به ابعاد شخصیتی، وجودی، علمی و معنوی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز اگر به دنبال احیای تمدن نوین اسلامی هستیم و می خواهیم اهداف گام دوم انقلاب اسلامی را پیاده و عملیاتی کنیم. باید در جامعه جوانانی را همچون شهید سلیمانی پرورش و تربیت کنیم تا با الگو گیری از این شهید والا مقام در راستای ترویج این مولفه‌ها برای دیگر اقشار مختلف جامعه بهره ببریم.

انتشار چهار ویژه نامه با مضمون سردار دلها

وی همچنین با بیان اینکه همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دلها با عنایت به ضرورت این‌که باید مکتب شهید سلیمانی را به جهانیان معرفی کرد، گفت: موسسه بین المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور شناساندن ابعاد شخصیتی، اخلاقی، سیره زندگی و سبک زندگی شهید سلیمانی به عنوان الگوی مسلمان و مجاهد جهان اسلام، اقدام به تهیه، تولید، چاپ و توزیع آثار فرهنگی در حوزه نشر کرده است.

این پژوهشگر فرهنگی در عرصه بین المللی ادامه داد: در این آثار به معرفی و تبیین ویژگی های شخصیتی، ابعاد فرماندهی، مولفه های دکترین نظامی و خصلتها و فضائل روحی، معنوی و اخلاقی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مؤلفه های راهبردی «مکتب سلیمانی» پرداخته شده است.

اسدی موحد یاداور شد: نویسندگان مسیحی و مسلمان اقصی نقاط جهان، پیرامون ابعاد شخصیتی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی آثار فاخری تولید کردند.

استقبال کشورهای مختلف از نشریات با عناوین مرد میدان

رئیس موسسه فرهنگی و هنری انتشارات بین المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان خارجی در اقصی نقاط جهان به ویژه کشورهای هدف و مسلمان از توزیع و دریافت این نشریات و بست های فرهنگی، گفت: تا به امروز بازخورد خوبی را از انتشار این ویژه‌نامه‌ها از کشورهای آفریقایی، عربی، اروپایی، اردو زبان و کشورهای همسایه دریافت کردیم.

حجت الاسلام اسدی موحد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف سردار دلها که بسیار هوشمندانه و حکیمانه فرمودند: شهید سلیمانی یک مکتب، یک مدرسه است. این باور وجود دارد که این مرد بزرگ دارای ابعاد زندگی اخلاقی، بعد سیاسی، بعد نظامی است و تمام ابعاد زندگی این شهید بزرگ می تواند به عنوان یک الگو برای جوانان در جهان به ویژه جوانان در جهان اسلام قلمداد شود.

الگوگیری از سردار شهید سلیمانی برای مقابله با چالش های جوانان

به گفته وی باید امروز ببینیم که جوانان ما در کشورهای هدف به ویژه مسلمان با چه چالشهایی مواجه هستند که با معرفی ابعاد وجودی و شخصیتی شهید سلیمانی و زندگی او می‌توان به‌عنوان الگو و درسی باشد که این جوانان به این شهید بزرگوار توجه کرده و او را سرلوحه و سرمشق خودشان قرار دهند.

اخلاق مداری یکی از ویژگی‌ها و ابعاد زندگی شهید سلیمانی بود که می تواند به عنوان الگو و سرمشق برای جوانان باشد

صفات سردار شهید سلیمانی از مولفه‌های تمدن نوین اسلامی است

این پژوهشگر فرهنگی در عرصه بین الملل، یکی از چالش هایی را که امروز جامعه به ویژه جوانان با آن مواجه هستند را بطالت وکسالت عنوان کرد و گفت: در این مورد متاسفانه برخی جوانان با عدم بهره‌برداری از وقت و عمر خود، لحظات با عظمت و باشکوه زندگی خود را به بطالت می گذرانند. از این رو شهید سلیمانی می تواند به عنوان یک مجاهد و الگوی خوبی برای جوانان باشد.

۸۰ نمایندگی خارجی ایران میزبان برنامه ها و فعالیت های برگزاری سردار دلها

رئیس موسسه فرهنگی و هنری انتشارات بین المللی الهدی در بخش دیگری از سخنان خود، معرفی و تبیین ابعاد مختلف شخصیتی سردار دلها را به جهانیان وظیفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: امسال نیز به مانند سال‌های گذشته بلکه بیشتر و با تلاشی مضاعف نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شامل رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیش از ۸۰ کشور برنامه‌های متنوع و خوبی را از جمله برگزاری همایش‌ها، گردهمای علمی و فرهنگی در بزرگداشت شهید سلیمانی، نشست‌های علمی در این کشورها برگزار کردند.

چاپ ۴۴ عنوان کتاب به چندین زبان زنده جهان

اسدی موحد اضافه کرد:‌همچنین بیش از ۴۴ عنوان کتاب به زبان‌های مختلف دراین دو سال گذشته توسط رایزنی فرهنگی به زبان‌های مختلف روسی و انگلیسی و همچنین آذربایجانی، انگلیسی، اردو، سواری، فرانسه، اسپانیایی و غیره و همچنین آذربایجان آذری و ترکی استانبولی ترجمه و چاپ شده است.

به گزارش ایرنا، موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی سازمان فرهنگ و اربتطات اسلامی در سال ۱۳۶۳ به عنوان یک ناشر بین المللی با هدف ایجادگسترش همکاری های بین المللی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان در عرصه کتاب و سایر محصولات فرهنگی تاسیس شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس