کد خبر: 361750
۰
۰
نسخه چاپی

دولت سیزدهم بیش از قبل به مسأله فلسطین توجه دارد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، آیت‌الله محمدحسن اختری در اولین نشست مشورتی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در دولت سیزدهم که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با قدردانی از فعالان حوزه فلسطین و مقاومت اسلامی و حمایت و پشتیبانی از مجاهدات و مقاومت‌های ارزشمند و دلاورانه مردم مظلوم فلسطین در راه مقابله با دشمنان اسلام و به‌خصوص رژیم اشغالگر قدس، اظهارداشت: روز ۱۹ دی ۱۳۵۶ روز حرکت و جهش بی‌بدیل حرکت انقلاب اسلامی است که از خداوند متعال برای شهدای این روز و شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جمهوری اسلامی و مدافعان حرم و شهدای مقاومت و فلسطین و در رأس آنها سردار رشید و دلاور سپاه اسلام، شهید قدس و فلسطین، سردار سلیمانی و امام بزرگوار آرزوی علو درجات دارم.

وی با بیان اینکه ۱۹ دی روز بسیار باعظمت و بی‌نظیر است که شاید در تاریخ حرکت‌های جهان، چنین جریانی را پیدا نکنیم، افزود: انقلاب اسلامی از سال ۱۳۴۱ هجری شروع شد و با تلاش‌ها و رهنمودهای حضرت امام (ره) پیش رفت و در برهه ۱۲ ساله، این حرکت اُفت‌وخیزهایی را داشت که شاهد فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدای عزیز، و اُسرا و زندانیانی بودیم که رنج‌های بسیاری را تحمل کردند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با اشاره به اینکه ۱۹ دی از چند جهت بسیار عظمت دارد، تصریح کرد: ۱۹ دی یک حرکت خودجوش برای دفاع از اسلام و مرجعیت بود که به‌خاطر اسائه ادب به ساحت حضرت امام (ره)، مردم خودشان به خیابان‌ها آمدند و آن حرکت را آغاز کردند و از جهت دیگر نظام طاغوت با همه حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که داشت، در روز ۱۹ دی متوجه شد که این حرکت خودجوش مردمی قابل کنترل نیست و این کشتارها نمی‌تواند اثر بگذارد؛ از سوی دیگر جریان مردمی که به خیابان‌ها آمدند، مطمئن بودند که کشتار و خونریزی وجود دارد؛ زیرا تجربه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را داشتند و حوزه علمیه و مردم آگاه بودند اما در عین حال به خیابان‌ها آمدند و آن حرکت انجام گرفت و با قوت پیش رفت تا ۲۲ بهمن که به پیروزی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی انجامید.

وی در ادامه بیان کرد: مردم برای دفاع از اسلام و قرآن و استقلال کشور و حمایت از مرجعیت اسلام حرکت و قیام کردند ولذا این روز بسیار گرامی است و همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند، گرامیداشت این روز و سخن از آن رشادت‌ها و دلاوری‌ها موضوعی است که همیشه باید در طول تاریخ انجام دهیم.

آیت‌الله اختری با اشاره به اینکه یکی از ثمرات و برکات قیام ۱۹ دی، مسأله فلسطین است، اظهار داشت: نیت شوم امپریالیسم جهانی و صهیونیسم بین الملل پایان دادن به مسأله‌ای به نام فلسطین بود؛ زیرا قرار بود آنها همه فلسطینی‌ها را بیرون کنند و فلسطین را در جای دیگری تشکیل بدهند و آنها را به دشمن اسلام بسپارند و آن حرکت توانست در مقاومت مردم فلسطین چنان تحولی ایجاد کند که ما امروز شاهد هستیم رژیم اشغالگر قدس با تمام ترفندها و امکانات، در برابر مردم فلسطین عاجز مانده و حرکت مردم فلسطین از سنگ و چوب به موشک و تجهیزات نظامی جدید رسیده است که اینها از برکات ۱۹ دی است و اشعه نورانی عظمت انقلاب و مقاومت در دنیای امروز چه در میان مسلمانان و چه در میان غیر مسلمانان در جریان است؛ لذا آن حرکت بسیار مقدس، ارزنده و بالنده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز در کشورمان مجموعه‌های متعددی در حوزه فلسطین داریم که برای علاقه به فلسطین فعالیت می‌کنند و مجموعه‌های زیادی در دنیا وجود دارد که برای فلسطین کار می‌کنند. مردم فلسطین و مجاهدان فلسطین هم در میدان در مقابل رژیم اشغالگر می‌جنگند چیزی نیست که یک مسأله نظری و تئوری است. این واقعیتی است که وجود دارد. مردمی در میدان ۷۰ سال است که مبارزه می‌کنند، خون می‌دهند و امروز هم در میدان هستند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: این دشمنی‌ها، توطئه‌ها و اشغالگری چیزی نیست که قبلاً انجام شده؛ اکنون مسأله تجاوز رژیم اشغالگر به فلسطین، اشغال خانه‌هایشان، ساختن خانه‌ها، اسیر و زندانی کردن وجود دارد که برخلاف همه قطعنامه‌ها و آرای همه مؤسسات حقوقی و بین المللی است. بر اساس قطعنامه‌ها، اشغال، شهرک‌سازی‌ها، تجاوز و شهرک‌سازی‌ها باید متوقف شود. هر اقدام و فعالیتی برای مسأله میدانی است که الآن وجود دارد.

آیت‌الله اختری تأکید کرد:‌ در دولت سیزدهم به لطف خداوند متعال آنچه شاهد هستیم این است که رییس‌جمهور محترم و محبوب بیش از قبل به مسأله فلسطین توجه دارد و در نظر دارد منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دام عزّه) را در مسأله فلسطین پیگیری و اجرایی کند تا وعده خداوند متعال برای نابودی اسرائیل و از بین رفتن این غده سرطانی تحقق پیدا کند. لذا امروز حمایت و پشتیبانی از فلسطین و فلسطینیان مهم است و باید اقداماتی را برای تشویق، ترغیب و ایستادن کنار آنها انجام دهیم و بتوانیم بخش عمومی را بیشتر به میدان بیاوریم زیرا بخش عمومی بیشتر احساس مسئولیت می‌کنند و فعالیت در بخش‌های دانش آموزی، دانشجویی و مدرسه‌ای در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: امروز دولت‌هایی هستند که در مسأله فلسطین در مقابل گروه‌های مرتجعین عرب ایستاده‌اند و حامی فلسطین هستند و بخش عظیمی از مردم دنیا، عرب و مسلمان و غیر مسلمان حاضرند در قضیه فلسطین فعال شوند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید