کد خبر: 361771
۰
۰
نسخه چاپی

اعتبار دولتی به طرح‌های قرآنی قم اختصاص می‌یابد

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، سید موسی حسینی کاشانی در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم افزود: در صورت تصویب طرح در کمیته مربوط، اعتبارات از ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به طرح‌های ویژه قرآنی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تا یک ماه آینده فرصت ارسال طرح باقی است، خاطرنشان کرد: طرح های ارسالی باید از نظر اعتبارات و خروجی مشخص باشد و اولویت با طرح هایی است که زودتر ارسال شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زایرین استانداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه رویکرد جدیدی در بحث زیارت در حال شکل‌گیری است، گفت: اقبال مردم به سمت سفرهای زیارتی کوتاه مدت و پیاده روی رفته است.

ابوالقاسم مقیمی خاطرنشان کرد: باید برای این سفرها اقدام‌های لازم را انجام دهیم تا زایران با حضور در این شهر با فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن کریم بیشتر آشنا شوند.

معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف نیز در این نشست، به تشریح فعالیت های قرآنی در مساجد استان قم اشار و بیان کرد: تعداد مجالس قرآنی در مساجد قم در شان این استان نیست و باید با همکاری سایر نهادهای فرهنگی این جلسات افزایش یابد.

علی اصغر شعاعی با اشاره به تشکیل هیات قرآن و عترت جامعه قرآنی به منظور برگزاری مراسم ویژه قرآنی در مناسبت‌های گوناگون گفت: از دیگر طرح‌های استانی، استعدادیابی قرآن‌آموزان سطح استان از میان دانش‌آموزان و افراد مستعد است که نیازمند همکاری و همراهی نهادهای قرآنی سطح استان است.

همچنین حجت الاسلام غلامرضایی قائم مقام معاونت تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی حوزه علمیه قم به فعالیت های قرآنی طلاب حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: طرح ضیافت دوست با برگزاری ۲۴۹ محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان در استان قم، اعزام ۲۳۲ روحانی خواهر و برادر به مدارس آموزش و پرورش استان، اجرای طرح ثقلین توسط روحانیان مستقر در سطح استان و اجرای طرح بینات توسط حوزه‌های علمیه از فعالیت‌های قرآنی معاونت تبلیغ حوزه علمیه است.

حجت الاسلام سید محسن دین‌پرور مسئول شعبه قم بنیاد بین المللی نهج البلاغه نیز به تشریح فعالیت‌های این نهاد پرداخت و گفت: راه اندازی رشته نهج البلاغه در حوزه و دانشگاه، چاپ ۲۵۰ عنوان کتاب مرتبط با امیرالمومنان(ع) و نهج البلاغه، فصلنامه علمی پژوهشی نهج البلاغه با ۶۹ شماره، برگزاری همایش‌ها و مسابقه‌های ملی و بین المللی، جمع آوری و چاپ ۱۱ هزار روایت از امیرالمومنین(ع) در ۳۰ مجلد، تالیف ترجمه ژاپنی نهج البلاغه و ایجاد مراکز تحقیقاتی و کتابخانه تخصصی امیرالمومنین با ۱۷ هزار کتاب و پایان نامه از جمله فعالیت های این موسسه است.

جلسه شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان قم به ریاست آیت الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و با حضور جمعی از مدیران و فعالان عرصه‌های قرآنی و فرهنگی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار و در پایان نشست مذکور از «قاسم ایمانی» به عنوان فعال برتر قرآنی استان تجلیل شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید