کد خبر: 361946
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

عصر رویش؛ جشنواره ای برای کشف و رشد استعدادهای مردمی

علیرضا امیدی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری عصر رویش با محوریت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: ادبیات مقاومتی، اقتصاد مقاومتی، محله و خانواده اسلامی، جهاد، خدمت، اخلاص، ایثار و ازخودگذشتی، شکوه و بالندگی ایران و گام دوم انقلاب اسلامی از موضوعات محوری این رویداد است.

وی گفت: عصر رویش در رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و شامل بخش های مختلف هنرهای نمایشی شامل فیلم کوتاه، تئاتر و نماهنگ ، هنرهای تجسمی شامل عکس، نقاشی، کاریکاتور و پوستر، هنرهای آوایی شامل خوانندگی ، سرود و تواشیح، هنرهای ادبی شامل داستان کوتاه، دلنوشته و شعر برگزار می شود و عموم مردم، هنرمندان و دانش‌آموزان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. مهلت ارسال آثار به این رویداد هشتم بهمن است و البته این مدت قابل تمدید هم خواهد بود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را کشف و شناسایی استعدادهای مردمی و مساعدت به رشد آن‌ها برشمرد و ادامه داد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره با حضور داوران سرشناس به مدت دو هفته داوری و آثار برگزیده اواخر بهمن‌ماه معرفی و از صاحبان آنها با اهدای جوایز ارزنده تقدیر خواهد شد.

به گفته وی این جشنواره با مشارکت و همت نهادهای فرهنگی هنری منطقه ۱۴ تهران اعم از آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری منطقه ۱۴ تهران و بنیاد فرهنگی‌هنری شهید همت سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ برگزار می‌شود.

امیدی گفت: با توجه به اینکه «مردم» از کلیدواژه‌های مهم حاج قاسم بود، لذا این جشنواره در همین راستا تعریف شد و عنوان جشنواره مردمی را به خود اختصاص داد.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری عصر رویش با بیان اینکه راه‌های ارتباطی با این جشنواره پیام‌رسان‌های ایتا، تلگرام و اینستاگرام باعنوان asrerouyesh است، افزود: فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای، خوانندگی، پوستر و داستان مصور، عکس، نماهنگ و فتوکلیپ، موشن‌گرافی، تئاتر، داستان کوتاه و ستون ادبی، نقاشی و کاریکاتور، دلنوشته، شعر و ترانه، سرود و تواشیح از عناوین مهم این جشنواره مردمی است که عموم مردم می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

امیدی گفت: از تمام ظرفیت‌های خود در محله‌ها در راستای اطلاع‌رسانی این جشنواره استفاده خواهیم کرد و امیدواریم بعد از معرفی آثار برگزیده و شناسایی استعدادهای برتر زمینه برای پیشرفت و توسعه این استعدادها فراهم شود؛ چون علاوه بر تجلیل، دیده شدن این آثار مهم‌ترین دغدغه شرکت‌کننده‌هاست.

وی اضافه کرد: تاکنون سه هزار اثر مختلف از دانش آموزان و فرهنگیان ارسال شده است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس