فوتی ناشی از امیکرون در خراسان رضوی نداشتیم

به گزارش قم پرس، محمد پهلوان اظهار کرد: روند بیماریابی افراد مبتلا به امیکرون به‌صورت فعال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست و علاوه بر موارد شناسایی شده، اطرافیان بیمار نیز مورد بررسی و تست قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به قدرت سرایت‌پذیری بالای ویروس امیکرون، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تمامی سطوح اعم از مراکز خدمات جامع سلامت منتخب، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش برای خدمات‌رسانی به بیماران و مراجعین قرار دارد.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، تاکنون ۲۴۹ مورد ابتلاء به امیکرون در استان خراسان رضوی شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای پیشگیری از انتقال امیکرون، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، واکسیناسیون و استفاده از ماسک است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد، ۱۱۰ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

پهلوان اضافه کرد: از نظر تعداد بیماران بستری در شرایط مناسبی قرار داریم و در حال حاضر بهترین شرایط و زمان برای تکمیل واکسیناسیون محسوب می‌شود.

وی با اشاره به پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه، اظهار کرد: تاکنون ۹۴ درصد از گروه‌های هدف دز اول واکسن، ۸۱ درصد از این گروه دز دوم و ۱۷ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به کاهش ایمنی افراد در دوره پنج تا شش ماهه پس از واکسیناسیون، افرادی که دز دوم خود را در شهریور ماه دریافت کرده‌اند باید هر چه سریع‌تر اقدام به واکسیناسیون دز سوم کنند.

وی با تأکید بر این‌که تاکنون فوتی ناشی از امیکرون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش نشده است یادآور شد: در صورت همکاری مؤثر مردم و تکمیل سه دز واکسن، انتظار می‌رود وارد پیک‌های بعدی ناشی از کرونا نشویم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید