کد خبر: 362251
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

گالری ساربان میزبان خانه موروث من شد

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، نمایشگاه انفرادی رضا هدایت با عنوان خانه موروث من عصر جمعه (اول بهمن) در گالری ساربان آغاز به کار می کند.

حسن موریزی‌نژاد، پژوهشگر، در بخشی از بیانیه این نمایشگاه نوشته است: منابع ذهنی و تصویری نقاشی‌های رضا هدایت تلفیقی از ادبیات فارسی و کردی و خاطرات دوران کودکی و قصه‌هایی است که شنیده است.

موریزی‌نژاد در ادامه با بیان این که هدایت افسانه نمی‌گوید، بلکه افسانه می‌سازد، بیان کرد: او روش ساده و در عین حال ممتنعی دارد؛ ذهنش را عادت داده تا چیزهایی معمولا نامنتظر را کنار هم قرار دهد. نتیجه نیز فضایی سوررئالیستی نیست، بلکه به نظر می‌رسد عبارت فضایی جادویی توصیف مناسب‌تری برای نقاشی‌هایش باشد.

رضا هدایت در سال ۱۳۴۵ در قروه کردستان متولد شد. او در همان کودکی از طریق دایی‌اش، عربعلی شروه، نقاش و مجسمه‌ساز صاحب‌نام، با هنر ،به‌خصوص نقاشی، آشنا شد. پس از آن، در دبیرستان فرهنگ و ادب قروه تحصیل کرد و سال ۱۳۷۳ در رشته نقاشی، مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شد. او بعد از پایان دوره کارشناسی ارشد، در دانشگاه هنر، آزاد و سوره به تدریس مشغول شد و به‌عضویت هیئت‌علمی دانشگاه سوره درآمد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، نمایشگاه انفرادی رضا هدایت با عنوان خانه موروث من روز جمعه (اول بهمن) در گالری ساربان، به‌نشانی خیابان هویزه غربی، نبش یوسفی، شماره‌ی صدو سی افتتاح می‌شود و تا یازدهم بهمن برپاست.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس