کد خبر: 362265
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
معاون وزیر کار:

طرح‌های مهارت آموزی هیبریدی برای دانشجویان اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا، غلامحسین حسینی‌نیا روز شنبه در حاشیه سفر به آبادان در جمع خبرنگاران افزود: این طرح به شکل فوق برنامه دیده شده که به عنوان واحدهای دانشگاهی قابل پذیرش باشد و پس از بازنگری برنامه درسی، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی درباره طرح ایران مهارت برای دانش‌آموزان نیز گفت: مدرسه تابستانه برای دانش آموزان در تابستان‌ها طراحی شده تا دانش‌آموزان اوقات فراغت خود را وارد آموزش مهارتی مورد علاقه خود شوند و به واسطه آن در آینده وارد بازار کار شوند.

حسینی‌نیا با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی بیان کرد: از محل تسهیلات تبصره ۱۸، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای گسترش چتر مهارتی و توسعه آموزشگاه‌های آزاد در مناطق محروم، حاشیه نشین و کمتر توسعه یافته با اولویت رشته‌های جدید در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ارایه تسهیلات به کارآموزان در حال تحصیل ادامه داد: در بودجه سال آینده یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات تبصره ۱۸ نیز برای اشغالزایی این افراد پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش‌های فنی حرفه‌ای فاصله اندکی با بازار کار دارند و کارآموزانی که به ویژه در رشته‌های مورد نیاز بازار منطقه‌ای آموزش می‌بینند جذب بازار کار می‌شوند و درصد اشغال پذیری بالایی دارند.

حسینی‌نیا افزود: با این وجود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ویژه در قالب فعالیت‌های دبیرخانه شورای اشتغال، زنجیره‌ای از خدمت برای کسانی که آموزش و فنی حرفه‌ای را در مراکز دیده‌اند به صندوق کارآفرینی امید، بنیاد برکت و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای اخذ تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین اتاق تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این آمادگی را دارد که برای افراد تعاونی تشکیل دهد و از تسهیلات بانک تعاون و صندوق ضمانت تعاون استفاده کنند تا این چرخه منجر به اشتغال شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از مناطق آزاد به عنوان پایلوت برگزاری مدرسه تابستانه یاد کرد و گفت: دانش آموزان و بومیان این مناطق جزو اولویت‌ها هستند؛ با توجه به استعدادهایی که در مناطق آزاد وجود دارد تامین نیرو ماهر یکی از ارکان اساسی فعالی‌تها در این مناطق است.

وی افزود: وجود نیروی ماهر و توانمند بومی در مناطق آزاد، کار را برای سرمایه گذاران راحت خواهد کرد و تضمینی برای آنها است.

حسینی‌نیا با اشاره به استعدادهای فنی و حرفه‌ای در شهرستان آبادان بیان کرد: با مهارت آموزی رشته‌های متناسب با نیاز منطقه می‌توان اشتغال جدیدی را در این منطقه به وجود آورد؛ در این منطقه به ویژه در حوزه کشاورزی با توجه به تولیدات محصول خرما آموزش‌های مهارتی در بسته‌بندی خرما و فرآوری‌های این محصول جزو اولویت‌های فنی حرفه‌ای قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص منطقه در حوزه صنایع دریایی به ویژه تعمیر و نگهداری موتورهای دریایی می‌توان دوره مهارتی در این زیمنه برگزار کرد که در این راستا کارگاه‌های مورد نظر تجهیز خواهند شد.

نخستین مرکز آموزشی بین کارگاهی پالایشگاه نفت آبادان روز شنبه با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به بهره‌برداری رسید.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس