کد خبر: 362510
۰
۰
نسخه چاپی

هشت‌هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید امسال درقم پرداخت شد

محمود سیجانی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد:‌ طی ۹ ماه یاد شده بهره‌برداران ۱۲۳ واحد صنعتی فعال درقم برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۱۱هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شدند که از این میان به بهره‌برداران ۹۸ واحد صنعتی حدود هشت‌ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: همچنین استاندار و سایر اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه از ۷۲ واحد تولیدی مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان بازدید به عمل آورند و تصمیم‌های لازم برای حمایت از این واحدها در راستای توسعه سطح تولید محصولات و رفع مشکل‌های پیش‌رو گرفته شد.

وی با اشاره به اهتمام مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم برای حمایت از تولیدکنندگان، ادامه داد: همچنین در جریان این بازدیدهای میدانی با حضور مسئولان ارشد استان، ۲۶ واحد صنعتی با ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۴۵۲ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۰هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال در سطح نواحی و شهرک‌های صنعتی قم به بهره‌برداری رسید.

سیجانی گفت: در جریان برگزاری جلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در طی این ۹ ماه، درخواست‌های مجریان و بهره‌برداران ۲۵۰ طرح و واحد صنعتی و همچنین مسائل و مشکل‌های نواحی و شهرک‌های صنعتی استان مورد بررسی قرارگرفته و تصمیم لازم برای رفع آن‌ها ارائه شده‌است.

وی در ادامه با اشاره به این که هدف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی است، افزود: فرصت‌ ایجاد شده برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در بخش‌های تولیدی قم به خصوص در حوزه صنعت،‌ موجب استقبال علاقه‌مندان برای حضور در این بخش شده‌است که این موضوع رشد و شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد استان را به دنبال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید