کد خبر: 362515
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

آشنایی با ورزشگاه‌های میزبان جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا؛ ایران در ورزشگاه دی وای و بمبئی

به گزارش ایرنا، مسابقات جام ملت های ۲۰۲۲ هند مقدماتی صعود به جام جهانی فوتبال زنان از از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن با حضور ۱۲ تیم برگزار می شود که ایران نیز در گروه اول با تیم های هند، چین و ین تاپیه همگروه است.

اما این مسابقات در سه شهر بمبئی، ناوی بمبئی و پونا برگزار می شود.

محل برپایی این رقابت ها در سه ورزشگاه فوتبال بمبئی، ورزشگاه دی وای پاتیل و مجموعه ورزشی شری شیو چاتراپاتی است.

ورزشگاه فوتبال بمبئ

این ورزشگاه که در شهر بمبئی هند قرار دارد، ظرفیت ۱۸ هزار تماشاگر را در خود جای داده و چند منظوره است.

فوتبال بمبئی به عنوان ورزشگاه خانگی باشگاه بمبئی سیتی در سوپر لیگ هند محسوب می‌شود.

تیم ملی فوتبال هند در سوم سپتامبر ۲۰۱۶ یک بازی دوستانه بین‌المللی فیفا انجام داد و تیم ملی فوتبال پورتوریکو را با نتیجه ۴ بر یک در مقابل ورزشگاهی مملو از جمعیت شکست داد. این اولین بازی دوستانه بین المللی بود که پس از ۶۱ سال در این ورزشگاه برگزار شد.

در ژوئن ۲۰۱۸، این ورزشگاه میزبان هر ۷ بازی جام بین قاره‌ای بود که در آن تیم فوتبال مردان هند در یک تورنمنت چهارجانبه با کنیا، نیوزلند و چین تایپه بازی کرد. هند در فینال۲ بر صفر کنیا را شکست داد و برنده مسابقات شد.

همچنین آدیتیا تاکری سیاستمدار محلی و رانبیر کاپور ستاره بالیوود نقش مهمی در توسعه مجدد استادیوم ایفا کرده اند.

این ورزشگاه میزبان اولین فینال سوپرلیگ هند در سال ۲۰۱۹ میان تیم های فوتبال بنگالورو و اف سی گوا بود.

این ورزشگاه در دور گروهی میزبان ۶ بازی میان تیم های چین- چین تایپه، ایران- چین، هند- چین، استرالیا- اندونزی، فیلیپین- استرالیا و استرالیا- تایلند است.

آشنایی با ورزشگاه‌های میزبان جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا؛ ایران در ورزشگاه دی وای و بمبئی

ورزشگاه دی وای پاتیل

این ورزشگاه ظرفیت ۵۵ هزار تماشاگر را دارد و علاوه بر فوتبال بازی های کریکت هم در این ورزشگاه هر سال برگزار می شود.

این ورزشگاه به طور رسمی در ۴ مارس ۲۰۰۸ افتتاح شد و برای مدت کوتاهی زمین خانگی تیم آی پی ال هندی بمبئی و فینال لیگ برتر هند در ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ بود.

این ورزشگاه همچنین میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال ۲۰۱۷ و میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال دختران ۲۰۲۰ بود.

ورزشگاه دی وای پاتیل همچنین دارای امکانات دیگری از جمله ۹ زمین سخت تنیس، ۴ زمین بدمینتون سرپوشیده و یک استخر شنا به اندازه المپیک است. از ویژگی های منحصر به فرد استادیوم سقف کنسولی است که نیاز به هر گونه تکیه گاه را از بین می برد و به این ترتیب تماشاگران را از هر مکان در جایگاه تماشای مسابقه بدون مانع می دهد.

این ورزشگاه در دور گروهی میزبان ۶ دیدار ایران- هند، چین تایپه- هند، ایران- چین تایپه، تایلند- فیلیپین، اندونزی- تایلند و ویتنام و میانمار است.

همچنین ۲ دیدار مرحله یک چهارم نهایی و دیدار مرحله نهایی در این ورزشگاه برگزار می شود.

مجموعه ورزشی شری شیو چاتراپاتی

ظرفیت این ورزشگاه ۱۱ هزار و ۹۰۰ تماشاگر است. این مجموعه در ۱۵ کیلومتری مرکز شهر پونا قرار دارد و در سال ۱۹۹۴ برای بازی های ملی ۱۹۹۴ ساخته شد. مسابقات جوانان کشورهای مشترک المنافع در سال ۲۰۰۸ در اینجا میزبانی و در سال ۲۰۰۸ مسابقات جهانی تنیس روی میز نوجوانان در این مجموعه برگزار شد.

همچنین این ورزشگاه میزبان مسابقات قهرمانی نوجوانان بسکتبال جهان در سال ۲۰۰۹ و مسابقات قهرمانی زنان زیر ۱۶ سال فیبا آسیا در سال ۲۰۰۹ بود.

همچنین این ورزشگاه میزبان دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال هند با ویتنام بود. هند اولین بازی خود را در مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۱۲ لندن (دور اول) مقابل میانمار در این ورزشگاه انجام داد و ۲ بر یک میانمار را شکست داد. سپس هند در مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۱۲ لندن (دور دوم) در این ورزشگاه با قطر به تساوی یک بر یک دست یافت.

این مجموعه ورزشی میزبان جام فدراسیون یعنی دومین رقابت مهم فوتبال در هند بوده است و در آینده میزبان سوپرلیگ فصل بعد هند برای باشگاه پونه سیتی خواهد بود که توسط بازیگر بالیوودی، هرتیک روشن خریداری شده است.

همچنین این مجموعه شامل شامل دو استخر ۲۵ در ۵۰ متر با ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی و دارای سالن بدمینتون با ۶ زمین مسابقه و ۴ زمین گرم کننده و ظرفیت ۳۸۰۰ نفر و سالن بوکس دارای ۳ رینگ و ۵ رینگ گرمکن با ظرفیت ۳۵۰۰ نفر است که مسابقات بوکس سری جهانی در این مجموعه برگزار شد.

همچنین این مجموعه دارای ۱۵ میدان تیراندازی با ظرفیت ۱۵۰۰ صندلی است.

علاوه بر آن این مجموعه سالنی با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر دارد که مسابقات جهانی تنیس روی میز نوجوانان را در سپتامبر ۲۰۰۸ با موفقیت برگزار کرد. این سالن دارای ۴ میز مسابقه و ۴ میز گرم کردن است.

جدای از آن سالن های کشتی و پرورش اندام نیز در این ورزشگاه وجود دارد و در سالن کشتی است و لیگ کبدی و فوتبال آمریکایی هم در این ورزشگاه برگزار می شود.

این ورزشگاه اکنون در جام ملت ها در دور گروهی میزبان ۶ دیدار فیلبپین- اندونزی، ژاپن- میانمار، کره جنوبی- ویتنام، کره جنوبی- میانمار، ژاپن- ویتنام و کره جنوبی و ژاپن است.

دو دیدار مرحله یک چهارم و ۲ بازی مرحله نیمه نهایی هم در این ورزشگاه برگزار می شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس