کد خبر: 362644
۰
۰
نسخه چاپی

اقامه نماز رئیس جمهور در کرملین وابستگی نظام به احکام الهی را نشان داد

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز قم، سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ایران و روسیه در زمینه‌های مختلفی اشتراک منافع راهبردی دارند و این توسعه که مورد تاکید روسای جمهور هر دو کشور است بنابر ملاحظه‌هایی بسیار مهم است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی توسعه روابط با کشورهای همسایه، مسلمان و همسو را در اولویت می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: روسیه فارغ از همسایگی با داشتن ۲۵ میلیون مسلمان علاقه‌مند به ایران، به لحاظ ظرفیت‌های اسلامی نیز شرایط خوبی برای برقراری روابط دارد.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: این کشور در بسیاری از مواضع با نظام همسو است.

وی بیان کرد: دلیل دوم برای توسعه روابط میان تهران و مسکو بی‌تاثیر کردن تحریم‌های ظالمانه است.

امام جمعه قم ادامه داد: خنثی‌سازی تحریم‌ها دو راه‌حل دارد که یکی از آن‌ها استفاده از ظرفیت‌های داخلی با نگاه درون‌زاست و دیگری نیز بهره‌مندی متناسب، عاقلانه و مدبرانه از ظرفیت کشورهای دیگر است که رهبر معظم انقلاب اسلامی هر دو را تایید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با روسیه را تا حدود زیادی در بی‌اثر کردن تحریم‌ها موثر است تصریح کرد: منافع و تهدیدهای مشترکی با روسیه داریم که دریای خزر، عراق، قفقاز و سوریه از جمله مسائل مشترک و تحریم‌ها هم از جمله تهدیدهای مشترک است.

وی بابیان اینکه منابع داخلی روسیه به‌گونه‌ای است که می‌تواند بسیاری از نیازمندی‌های ما را تامین کند، گفت وجود منافع مشترک در حوزه انرژی و نظامی بین ما و روسیه از اهمیت خاصی برخوردار است که از دلایل دیگر توسعه روابط می‌باشد.

وی ادامه داد: اقامه نماز اول وقت آیت الله رئیسی در کاخ کرملین بعد از قطع صحبت با رئیس‌جمهور روسیه نشان داد که سخن گفتن با پروردگار در موعد خودش مقدم بر هر مذاکره‌ای است همچنین این نماز نشان داد که مسئولان ما با التزام عملی به اسلام، نماز را در هر حال ستون دین می‌دانند.

او افزود: رئیس جمهور، با این نماز به وجود امام رضا (ع) اقتدا کرد، زمانی که امام هشتم (ع) با عمران صابی که از دانشمندان بزرگ غیرمسلمان بود مذاکره می‌کردند، صحبت را متوقف و نماز را به پا نمودند.

وی با اشاره به اینکه نماز آیت‌الله رئیسی نشان داد که با عهدش به خدا پایبند است و این آدم اگر تعهدی را بسپارد به تعهدش پایبند است گفت: این حرکت نشان دادن که ما وابسته به شرق و دل‌بسته به غرب نیستیم و وابسته و دل‌بسته به خدا و احکام الهی هستیم.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید