کد خبر: 362790
۰
۰
نسخه چاپی

جشن میلاد حضرت فاطمه (س) در پاکستان برگزار شد

به گزارش قم پرس جشن سالروز تولد بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه (س)، روز زن و سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران به اهتمام رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در اسلام‌آباد و با همکاری مؤسسه المهدی دارالقرآن در سالن اجتماعات خانه فرهنگ ایران در شهر راولپندی برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، نعت خوانی و سرودن اشعار گروهی در وصف حضرت زهرای مرضیه (س) و پیامبر اکرم (ص)، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، ضمن خوشامدگویی و تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و ارجمندی روز مادر و روز زن، به ذکر برخی ویژگی‌های زن مسلمان و الگو سازی‌های تحمیلی جوامع غربی برای بانوان پرداخت.

جشن میلاد حضرت فاطمه (س) در پاکستان برگزار شد


خزاعی گفت: مباحثی که در مورد جایگاه و نقش زن در ایام گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) مطرح می‌شود، فرصتی را به وجود می‌آورد تا یک ارزیابی از وضعیت موجود و فاصله‌ای که با وضعیت مطلوب وجود دارد داشته باشیم. در قرآن کریم جایگاه زن مشخص است، در آموزه‌های دینی ما و در احادیث و روایات هم مشخص است، اما مهم، بحث عمل است و اینکه ما تا چه اندازه توانسته‌ایم به این مضامین و دستورهای بزرگ و آسمانی در زندگی خودمان عمل کرده باشیم.

جشن میلاد حضرت فاطمه (س) در پاکستان برگزار شد


خانم «سیده طیبه بخاری» سخنور معروف و از بانوان فعال امور مذهبی و اجتماعی در پاکستان به عنوان مهمان ویژه این مراسم ضمن تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) با قرائت اشعاری از علامه اقبال لاهوری در وصف بانوی دو عالم، گفت: علامه اقبال اگر از شخصیتی تحت تأثیر قرار گرفتند، آن دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) است.
خانم طیبه بخاری تاکید کرد که در عصر حاضر که شاهد تهاجم فرهنگی غرب هستیم، پیروی از سیره حضرت زهرا (س) برای جلوگیری از این پدیده و رسوایی توطئه‌های دشمنان اسلام علیه نسل جوان به ویژه بانون الزامی است.

«عایشه ندیم» از اندیشمندان برجسته اهل تسنن در شهر راولپندی نیز گفت: حضور در مراسم جشن میلاد حضرت‌ام ابیها (س) برای‌مان سعادت بزرگی است. برای مرتبه حضرت فاطمه (س) همین بس است که پیامبر گرامی اسلام (ص) به احترام ایشان بلند می‌شدند.

وی با اشاره به زهد، عبادت، تواضع و فروتنی حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید کرد که سیره آن حضرت الگوی بارزی برای تمام بانوان جهان اسلام است.

در حاشیه این مراسم کلیپ ویدئویی مبنی بر اظهارات حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مقام و عظمت حضرت فاطمه زهرا (س) برای شرکت کنندگان پخش شد و همچنین به افرادی که نام آنها زهرا، فاطمه و یا یکی از القاب حضرت زهرا (س) بود جوایزی اهدا شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید