کد خبر: 362825
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه برای نظافت شهری برای افزایش ایمنی پاکبانان

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: برای افزایش ایمنی کارگران، از سال گذشته استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه به جای نیروی انسانی در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی مورد استفاده قرار گرفته است تا استفاده از کارگران در این اماکن به حداقل رسیده و بتوان سبب افزایش ایمنی کارگران شد.

لزوم استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه برای نظافت شهری برای افزایش ایمنی پاکبانان

به گزارش قم پرس: سید محسن میرهادی در جلسه تقدیر از اعضای کمیته بهداشت و سلامت شرکت‌های خدمات شهری شهرداری قم با گرامیداشت سالروز میلاد صدیقه طاهره(س) و روز زن اظهار داشت: کمیته بهداشت شرکت‌های خدمات شهری در سال‌های گذشته اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه کارگران و پاکبانان خدمات شهری انجام داده است.

وی با بیان اینکه این کمیته از سال‌های ۹۸ به بعد به صورت متمرکز معاینات دوره‌ای و بسیاری از خدمات را به کارگران و پاکبانان ارائه می‌دهد، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات کارگران ازجمله بینایی، شنوایی، مشاوره، خدمات درمانی و… توسط این کمیته پیگیری و اقدام می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم یکی از اقدامات این کمیته را تغییر شغل کارگران در شب و جابجایی شیفت‌ها برای رسیدگی به خانواده خودشان دانست و عنوان کرد: طرح جمعه‌ها به پیشنهاد این کمیته برای در کنار خانواده بودن کارگران در سال ۹۹ اجرایی شد که به علت کسری کارگر این طرح فعلاً اجرایی نمی‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: برای نخستین بار در کشور همایش شب‌کاری برای نیروهای خدمات شهری در قم برگزار شد که به دنبال برگزاری جشن‌های ویژه برای این اقشار در بازه زمانی میلاد امام محمدتقی(ع) تا میلاد امیرالمؤمنین(ع) هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هرماه در مناطق از پاکبان‌های نمونه توسط مدیران مناطق تقدیر به عمل می‌آید، ابراز کرد: برای افزایش ایمنی کارگران، از سال گذشته استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه به جای نیروی انسانی در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی مورد استفاده قرار گرفته است تا استفاده از کارگران در این اماکن به حداقل رسیده و بتوان سبب افزایش ایمنی کارگران شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید