کد خبر: 362831
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری جشنواره مادرانه به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س)

به گزارش قم پرس همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بسته برنامه «مادرانه» را با دو رویکرد محتوایی ترویج و گسترش ارزش‌های مادری و معرفی و شناخت ویژگی‌های حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی زن امروز برگزار می‌کند.

در قالب بسته محصولات مجازی «مادرانه» هر یک از فرهنگ‌سراها یک محصول مجازی به مناسبت روز مادر تولید و در فضای مجازی منتشر می‌کند. جشنواره «لالایی‌های مادرانه» نیز با هدف معرفی و ترویج لالایی‌ها و سروده‌های مادرانه، توجه به تربیت دینی و زیبایی‌شناختی مادر و همچنین شناسایی تأثیر لالایی‌ها در ایجاد پویایی و نشاط مادران و کودکان برگزار می‌شود. در این جشنواره مادران و مادربزرگ‌ها می‌توانند تا ۹ بهمن ماه فایل‌های صوتی اجرای تک‌نفره لالایی را همراه با مشخصات خود به شماره واتساپ ۰۹۰۲۱۹۱۹۲۵۰ به نام فرهنگ‌سرای رویش ارسال کنند. آثار می‌تواند به زبان و گویش‌های مختلف ایران‌زمین اجرا شود.

ویژه‌برنامه «مهرآیین» که در مناسبت‌های مختلف با تقدیر از خانواده شهدا برگزار می‌شود، در ایام سالروز ولادت حضرت زهرا (س) نیز به تجلیل از مادران شهدای جاویدالاثر اختصاص دارد. همایش نیم روزه «مادرانه» دیگر برنامه در حال برگزاری در این ایام است که در آن مادران و دختران نوجوان از برنامه‌هایی مانند کارگاه آموزشی، مسابقه آشپزی و… بهره می‌برند. همچنین در برنامه «عطر یاس» از زنان شاعر و نویسنده عضو کانون‌های ادبی سازمان تقدیر می‌شود.

در برنامه «نوای عاشقان» پنج گروه سرود در چهار ایستگاه منتخب مترو به اجرای برنامه می‌پردازند. فرهنگ‌سرای خانواده نیز در این ایام در بوستان شفق میزبان کارگاه خوشنویسی «دُرّی از صدف» با موضوع نام‌ها و القاب حضرت زهرا (س) خواهد بود. این کارگاه در روز یکشنبه سوم بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود. جشن «مادرانه» هم در همین روز از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در میدان آئینی امام حسین (ع) برگزار خواهد شد که بخش‌های متنوعی مانند اجرای سرود، مسابقه، مولودی‌خوانی و… دارد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید