کد خبر: 363232
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

فالگیر با دست خود شما جیب‌تان را خالی می‌کند!

باشگاه خبرنگاران جوان ـ در هر برهه از تاریخ مردم تشنه کسب موفقیت‌های مالی، کاری، اجتماعی و حتی عاطفی بوده‌اند. با پیدایش طالع‌بینی این تصور به وجود آمد که دانستن ناشناخته‌ها و پیش‌بینی آینده میانبری برای رسیدن به زندگی شاد و سراسر از خوشبختی است و در نتیجه این تفکر، هر قشر و سنی برای آگاهی از بخت و اقبالش به طالع‌بینی رو می‌آورد. برای بررسی توزیع فراوانی گرایش به فال و پیشگویی، باید گفت دورهمی‌های زنانه و دوستانه که عموماً با یک سرگرمی یا بازی همراه است تأثیر چشمگیری برای گرایش این اقشار به فال و فالگیری داشته است، چه چیز بهتر از نوشیدن قهوه و تفسیر همزمان نقش و نگار ته فنجان که از آن به‌عنوان یک سرگرمی کم‌هزینه هم یاد می‌شود.

البته تمامی این تصورات بدون درنظر گرفتن عواقب داستان‌هایی است که از فنجان قهوه و کارت‌های پاسور روایت می‌شود؛ گفته‌هایی که ناخواسته می‌تواند تأثیراتی عمیق در پس ذهن مخاطب، زندگی خانوادگی و اجتماعی او بگذارد و حتی سلامت روحی و روانی را از او سلب کند. گروهی از افراد افسرده یا بدگمان نیز به مرور زمان وابستگی عمیقی به فال و فالگیری پیدا می‌کنند. فرد افسرده غالباً امیدی نسبت به رخداد‌های مثبت در آینده ندارد و به همین خاطر در جست‌و‌جوی دلیلی امیدبخش برای ادامه مسیر است، فرد بدگمان هم دائماً نسبت به اطرافیان بی‌اعتماد و مشکوک است و بعضی اوقات برای سردرآوردن از کار دوستان و آشنایان به فال و فالگیر متوسل می‌شود.

حقیقت این است که هر دوی این افراد بیماران روحی هستند که به درمان و کمک روانپزشک نیاز دارند، ولی پیشگویی را به‌عنوان مرهم بر خلأ‌هایی که در طول زندگی درمان نکرده‌اند انتخاب می‌کنند. باید واقع‌بین باشیم که امورات زندگی همیشه بر وفق مراد نیستند و تجربه کردن این رخداد‌ها معمولاً در دوران جوانی که اشراف کاملی نسبت به موانع و مشکلات زندگی نداریم اتفاق می‌افتد. از آنجایی که سرنوشت امور کاری، تحصیلی، مالی و عاطفی زندگی نیز غالباً در این دوران رقم می‌خورد، زمانی که در مواجهه با مشکلات و در اوج درماندگی به‌دنبال راه چاره و پاسخ برای مسائل هستیم، پیشگو میدان را خالی می‌بیند و فرصت را غنیمت می‌شمارد تا در حکم همدمی مهربان و راهنما برای دردهایمان نسخه بپیچد و آرامشی را در قالب کلمات برایمان فراهم کند که صحت‌شان بر هیچ کسی ثابت نشده است.

در این آشفته بازار، افرادی هم با علم به اینکه رمالی بر پایه حقیقت نیست، به پیشگو به چشم یک مشاور و روانشناس نگاه می‌کنند و از مصاحبت هرچند کوتاه با او و شنیدن حرف‌های مثبت و امیدوار‌کننده از زبان شخصی دیگر، صحبت‌هایی که در عمق وجود خود به آن‌ها واقف هستند حس آرامش را تجربه می‌کنند. با تمام این تفاسیر با حسابی سرانگشتی و ساده می‌فهمیم این طرز تفکر که با افزایش نرخ افراد تحصیلکرده در جوامع و استفاده از ابزار‌ها و کانال‌های گوناگون اطلاع‌رسانی، آگاهی افراد نسبت به علوم گوناگون بیشتر می‌شود، صحت دارد، اما تناسبی میان نرخ افراد تحصیلکرده جامعه و کاهش افراد مراجعه‌کننده به فالگیر وجود ندارد؛ چراکه به همین میزان علاقه‌مندی و کنجکاوی افراد نیز برای ورود به حوزه‌های متنوع علوم از جمله ماورالطبیعه و طالع‌بینی بیشتر می‌شود!

روانشناسان دانشگاه ندیده

بیانی شیرین، زبانی چرب و ذهنی فوق‌العاده خلاق برای داستان‌سرایی، مواد اولیه پیشگویی آماده است!... همانطور که هنگام تماشای فیلم یا نمایش، غرق در داستان و بازی ورای واقعیت بازیگران می‌شویم، در برخورد با تعداد کثیری از بازیگران واقعی زندگی روزانه هم با تکرار همین الگو گول می‌خوریم، چون فالگیری را می‌توان به مثابه هنر بازیگری دانست! فالگیران، بازیگران بدون تحصیلات یا روانشناسان تجربی هستند که به نام مفسران علوم غیب با مردم ارتباط می‌گیرند و آن‌ها را از فرهنگ‌ها و طبقات گوناگون جامعه و تحصیلات متفاوت مجذوب خود می‌کنند. برخی افراد پس از مراجعه مستمر به فالگیر، در رمالی استاد شده و با استفاده از شبکه‌های مجازی مانند کلاب هاووس و اینستاگرام، کار و کاسبی و برند فالگیری ویژه خود را بر سر زبان‌ها می‌اندازند، پس از مدتی هم بازار هدفشان را گسترش می‌دهند و از سراسر دنیا به‌ویژه ایرانی‌های خارج از کشور مشتری جذب می‌کنند.

رمال‌ها روانشناسان خوبی هستند که با ترکیب علم چهره‎شناسی، صداشناسی، نجوم، کار با اسطرلاب و کندوکاو در ویژگی‌های خلق و خویی متولدین ماه‌های مختلف سال، طرح و الگویی مشخص را از زندگی هر گروه از افراد ترسیم می‌کنند. فالگیر‌ها با اشاره به کلیات، جزئیات را نادیده می‎گیرند و شما را غرق در رؤیا و توهم، در فضایی برزخ‌گونه، در انتظار وقوع وعده‌ها و رسیدن روز موعود برآورده شدن خواسته‌شان رها می‌کنند.

حکایت کوزه‌گر و کوزه شکسته

این طبیعی است که کوزه‌گر از کوزه شکسته آب بخورد، چون ارزش تکه‌تکه‌های هر کوزه را می‌داند!

اما موضوع در رابطه افرادی که ادعای مفسری و آگاهی از غیب و علوم ماورالطبیعه دارند قدری متفاوت است. تا به حال از خود پرسیده‌اید چرا خبری از عشق در زندگی فالگیر‌ها نیست، اما مُصر هستند که زندگی عاطفی شما را با دعا و سحر و جادو بهبود ببخشند! اگر به صورت حضوری نزد این افراد مراجعه کرده باشید که اکثراً نیز خانم هستند، بالای ۸۰ درصدشان بیوه، مطلقه یا مجرد هستند.

واضح است که این افراد، صرفاً به دلیل نداشتن حامی در امور مالی یا مهارتی مناسب برای راه‌اندازی شغل، فالگیری را برای امرار معاش انتخاب کرده‌اند.

وقتی با دست خودت به فالگیر کمک می‌کنی

فالگیر صحبت‌هایی درباره یکسری رخداد‌های مالی، کاری، تحصیلی یا عاطفی می‌کند و یک زمان هم برای وقوع این رویداد‌های مثبت یا منفی تعیین می‌کند، از طرفی شما، چون در انتظار وقوع رویدادی، به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه برای تحقق آن تلاش می‌کنید، درنتیجه مجموعه‌ای از اتفاقات برای رسیدن خواسته شما کنار هم چیده می‌شود. در نهایت باید بدانیم همه چیز وابسته به ما، تلاشمان برای کسب موفقیت‌ها و نوع برخوردمان با افراد و موقعیت‌های مختلف است. آینده خود ما هستیم، طرحی که از قبل در قسمت ناخودآگاه ذهنمان ترسیم کردیم و خودآگاهانه برای تحققش برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم. در فرایند فالگیری‌ها، مشتری‌ها خودشان نقش معاونت اجرایی را بر عهده می‌گیرند! فالگیر‌ها با دست خود شما جیب‌تان را خالی می‌کنند!

سیستم فالگیری سوپرمارکتی!

همانطور که سوپرمارکتی سرکوچه با توجه به نیاز ساکنان محله، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد و حتی جوراب زنانه و مردانه را به اقلامش اضافه می‌کند و خدمات و کالاهایش را برای کسب سود بیشتر گسترش می‌دهد. فالگیر هم با پی بردن به عطش دانستن در وجود شما، از فرصت سوءاستفاده کرده و از ابزار‌های کمکی مثل خوردنی‌ها، دودکردنی‌ها، چال‌کردنی‌ها، ورد‌های حک شده روی فلز و سنگ‌های تراش‌خورده به بهانه استجابت سریع‌تر خواسته‌تان استفاده می‌کند و کلی پول هم از طریق فروش این اشیای بی‌مصرف به جیب می‌زند.

اینکه سوزاندن کاغذ، خوردن گلاب، چال گردن مو و تخم‌مرغ چه تأثیری در روابط عاطفی شما دارد باید به صورت علمی بررسی شود!

تابه‌حال شده یک فالگیر بگوید برای حل مشکلت فلان چیز گران را بخر یا چال کن یا بسوزان؟ نگفته و نخواهد گفت! چون برایش صرفه اقتصادی ندارد، استفاده از ارزان‌ترین و بی‌مصرف‌ترین مواد برای درآمدزایی بهترین راه کسب سود است. فالگیر همچنین با استفاده از این مواد و انجام اعمال عجیب و ترسناک برای تحقق خواسته شما، ذهنتان را از حقیقت موضوع منحرف می‌کند.

متوسط درآمد ماهانه یک فالگیر

فالگیر‌ها آدم‌های بامعرفتی هستند! آن‌ها از هر کسی با توجه به وسعش پول دریافت می‌کنند، فقط دعا کنید بوی پول شما به دماغشان نرسد که کیسه‌ای بی‌انت‌ها برایش می‌دوزند. هر فالگیر بسته به اینکه شما از چه قشری هستید و برای رسیدن به چه منظوری پیش او رفته‌اید، به صورت متوسط بین ۲۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون بابت هر فال از شما دریافت می‌کند و بابت طلسم‌ها و مشتقاتش حتی تا ۱۰۰ میلیون تومان هم دریافتی دارد. متوسط زمانی که برای گرفتن فال صرف می‌شود بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت برای هر فرد است و اگر یک فالگیر روزانه ۱۰ مشتری داشته باشد درآمدی نجومی حتی بیشتر از سوپراستار‌ها خواهد داشت. البته باید در نظر داشته باشید نرخ تورم روی تعرفه‌های فالگیر‌ها هم تأثیر می‌گذارد و با قیمت روز طلا و دلار به صورت صعودی افزایش پیدا می‌کند؛ هزینه برای کاری که نه مواد اولیه مصرفی دارد نه استهلاک و نه مالیات.

فالگیر چگونه جیب شما را خالی می‌کند؟

فالگیر‌ها که تعدادشان روز به روز در حال افزایش است، از طریق شماره کارت‌هایی متعلق به خود یا غیر یا به صورت نقدی بدون پرداخت مالیات از مشتریانشان پول دریافت می‌کنند.

چندی پیش شخصی که در این کار بود از یکی از مشتریانش تعریف می‌کرد که مالک یکی از فست‌فود‌های زنجیره‌ای مطرح کشور برای پیش‌بینی وضعیت بازار، سرمایه‌گذاری و پیشی گرفتن از رقبا دست به دامن دعانویس و این فالگیر شده بود و خانم فالگیر با سوءاستفاده از این فرصت، پول خوبی به جیب‌زده بود.

بسیاری از فالگیر‌ها به این مبالغ هم رضایت نمی‌دهند و با توجه به آنچه ادعا می‌کنند در فال شما دیدند، مبالغی مازاد برای شما می‌تراشند. برای مثال ادعا می‌کنند که قرار است رابطه شما و همسرتان به مشکل بربخورد و به شما پیشنهاد می‌دهند برای جلوگیری از این اتفاق، وردی تهیه و با خود حمل کنید و برای مثال این کار را تا یک ماه ادامه دهید و از ماه دوم هم یک ورد جدید برایتان تهیه می‌کنند. در نهایت مراجعه‌کننده برای وردی که فالگیر نوشته، یک مبلغ اضافه نیز واریز می‌کند.

درنتیجه شما با این تصور که قرار است رابطه‌تان با همسرتان دچار مشکل شود، ورد حمل می‌کنید و بعد از مدتی می‌بینید رابطه‌تان حفظ شده و نتیجه می‌گیرید به خاطر حمل دعا این اتفاق افتاده است، درصورتی که اصلاً قرار نبوده رابطه شما خراب شود که این ورد نقش جلوگیری‌کننده را بازی کند. حالا شما که از حفظ رابطه‌تان خوشحالید و سر از پا نمی‌شناسید به فالگیر و حرف‌هایش ایمان می‌آورید و دوباره به او مراجعه می‌کنید تا بیشتر از ناشناخته‌های زندگی‌تان برایتان بگوید!

چگونه از شر فالگیرمان خلاص شویم؟

آگاه باشید و بدانید رفتن نزد فالگیر به دست شماست، اما خلاصی از او به‌دست خداست! ارتباط با فالگیر تنها به فال قهوه ختم نمی‌شود، این قصه سر دراز دارد و از فال قهوه به تاروت، از تاروت به فال شمع و از فال شمع به فال چای و حتی فال جوهر ادامه پیدا می‌کند. خلاصه هر چیزی که قابلیت دود کردن، ذوب کردن، چال کردن و تفسیر کردن داشته باشد، در حکم روش جذب مخاطب برای فالگیر است. بهترین کار برای پی بردن به صحت گفته‌های پیشگو برای جلوگیری از وسوسه مراجعه مجدد به آن، نوشتن یا ضبط کردن مطالبی است که به شما گفته و تطبیق دادنش با اتفاقاتی است که برای شما رخ خواهد داد.

درنهایت تصمیم با شماست تا در گروه درخواست‌کنندگان فال و پرداخت‌کنندگان باشید یا از طریق فالگیری کار و کاسبی راه بیندازید و جیب ملت را خالی کنید یا با علم به اینکه در طبقات هستی، انسان از جایگاه والایی برخوردار است و موجوداتی که رمالان ادعا می‌کنند برایشان کار انجام می‌دهند در طبقه زیرین شما قرار دارند، آرام بگیرید و در سختی و مشکلات به خداوند یکتا متوسل شوید. تا به حال شده فردی که مشکل مالی دارد از یک فرد فقیرتر تقاضای کمک کند؟ پس چرا باید دست به دامن موجوداتی شویم که ما خودمان هدایتشان می‌کنیم! از طبقات بالاتری از تدین، معنویت و عرفان که در رأسش «نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ» است کمک بگیرید تا به آنچه سزاوارش هستید، برسید.

منبه: روزنامه آنلاین

انتهای پیام/

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس