کد خبر: 363295
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

مهلت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن ۸ روز دیگر به پایان می‌رسد

«محمود محمودزاده» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره اینکه آیا امکان تمدید زمان ثبت‌نام مسکن ملی برای تهرانی‌ها وجود دارد، افزود: مهلت ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن روز ۱۵ دی‌ماه به پایان می‌رسد و برای تهران نیز اکنون ظرفیت جدیدی مدنظر قرار نگرفته است.

وی توضیح‌داد: متقاضیان در تهران می‌توانند از چند گزینه برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند؛ نخست به شیوه خودمالکی، به این مفهوم که برای ساخت‌و سازها چه به صورت انبوه چه عادی در بافت فرسوده یا غیره از وام نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بدین صورت خودمالکان می‌توانند وام ۴۵۰ میلیون تومانی را در تهران برای ساخت هر طبقه دریافت کنند که این رقم در کلان‌شهرها ۴۰۰ میلیون، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون، سایر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه‌داد: گزینه دوم، استفاده از مکان‌هایی است که دولت در آنها سرمایه‌گذاری می‌کند که در کلان‌شهرها به دلایل مختلف از جمله سیاست کنترل جمعیت و نبودن زمین دولتی کافی، تامین مسکن به شهرهای جدید منتقل شده است.

محمودزاده گفت: بر این اساس متقاضیان تهرانی ثبت‌نام خود را در شهرهای جدید اطراف تهران تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دهند ضمن اینکه در آینده نزدیک ساخت دو شهرک جدید در حومه تهران و الحاق آن به طرح نهضت ملی مسکن اضافه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اکنون ۷۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف از جمله کلنگ زنی، اجرا و ساخت قرار دارد.

از روز ۲۸ مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شده است و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد.

استفاده نکردن از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه دست‌کم پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، چهار شرط اصلی خواهد بود. درخصوص شرط تاهل، پنج گروه شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال، افراد دارای معلولیت بالای ۲۰ سال، نخبگان علمی، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص، می‌توانند ثبت‌نام کنند. درباره نداشتن مالکیت نیز برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق بر اساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس