کد خبر: 370140
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

سینما و تئاتر ابراز تأسف کاربران و چهره‌ها در فضای مجازی به خبر درگذشت نادر طالب‌زاده؛ نجیب بود

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، تنها دقایقی پس از اعلام خبر درگذشت نادر طالب زاده چهره نامدار فرهنگی فضای مجازی و صفحات شخصی هنرمندان، سیاستمداران، کنشگران فرهنگی و سایر کاربران مملو از پیام های تسلیت نسبت به این موضوع شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتر خود نوشت: حاج نادر عزیز، هنرمند تراز انقلاب و مدافع دیرین آرمان قدس در روز قدس به دیدار حق شتافت.سردار بی مثالی که سالها در جبهه فرهنگی انقلاب، جنگید و تا پای جان بر آرمان خویش استوار ماند.او اینک در جوار معبود، میهمان برادر شهیدش سید مرتضی آوینی است.

علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:حاج نادر طالب‌زاده با دلش ایمان آورده بود به انقلاب و امام انقلاب. با دلش باور داشت. صاف، زلال، بی آلایش. از جنس ادم‌های انقلاب اسلامی. همان‌ها که وسط هیاهوی غرب و زرق و برق‌های این دنیایی‌ش، نور انقلاب اسلامی را دیده بودند و به آن ایمان آورده بودند. شهادت می‌دهیم که تا روزهای آخر هم همین بود و دغدغه‌ش چیزی جز انقلاب نبود. معلم نسل جوان و جدیدی از برنامه‌سازان تلویزیون و دوست و رفیق همه این نسل. فقدانش و باور فقدانش سخت و دشوار است. از آنهایی که جایش پر نمی‌شود از آنهایی که تک‌بودند. مثل آوینی. اگر نگوییم تنها، حتما یکی از چند نفری که نگاه جهان وطنی انقلاب اسلامی را برای ما عینی کرد، حاج نادر بود. اینکه آدم‌های زیادی در دنیا هستند که به این انقلاب امید دارند، صرف نظر از دعواهای کم اهمیت داخلی. روح‌ش بزرگ بود و نگاهش هم و آدم‌های بزرگی ماندگارند. حاج نادر عزیز دلمان برای خنده‌هایت، حرص خوردن‌هایت، انرژی گذاشتن‌هایت برای توضیح سوژه‌های جدیدی که کشف کردی و برای آن روح بزرگت تنگ می‌شود.

بهرام عین الهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نوشت: درگذشت نادر طالب زاده استاد، مستدساز، تهیه کننده، کارگردان، محقق، مجری تلویزیون و کارگردان بسیجی و انقلابی موجب تاسف و تالم فراوان گردید. این چهره هنری و فرهنگی با شناخت بسیار خوبی که از فرهنگ و ادیان مختلف جهان داشت طی سالهای متمادی در عرصه سینمای دفاه مقدس و روشنگری نیمه های پنهان چهره صهیونیزم و امپریالیسم جهانی و بیداری اسلامی نقشی بسزا داشت. اینجانب درگذشت مرحوم طالب زاده که از رویش های انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود را به جامعه هنری، فرهنگی و رسانه ای کشور به ویژه اهالی سینما و تلویزیون همچنین خانواده رسانه ای کشور تسلیت عرض کرده، از خداوند سبحان برای آن فقید سعید رحمت واسعه و برای بازماندگان محترم و دوستداران و علاقمندان این چهره باسابقه مبارزه فرهنگی با جهان و تفکر غرب صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران هم در حساب توییتری خود نوشت: نادر طالب‌زاده‬⁩ حق بزرگی بر جریان رسانه‌ای و مستندساز انقلابی کشور دارد. چهار دهه تلاش رسانه ای او برای ترویج گفتمان مقاومت ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی در خارج از ایران، نشانه باور عمیقش به آرمان‌های امام راحل بود. روحش شاد

 ابراز تأسف کاربران و چهره‌ها در فضای مجازی به خبر درگذشت نادر طالب‌زاده؛ نجیب بود

سیدعباس صالحی وزیر پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه توئیتری خود نوشت: نادرطالب زاده به تنهایی یک رسانه بود، پرتکاپو و تاثیرگذار. درگذشت او را به اصحاب رسانه و تصویر و جبهه مقاومت و انقلاب تسلیت می گویم.

وحید یامین پور فعال رسانه ای و مجری تلویزیون نوشت: انالله و انا الیه راجعون؛ نادر عزیز رفت. برای از او گفتن، زبانم بند آمده. تسلیت به همه برادران و خواهرانم در جبهه فرهنگی و رسانه ای انقلاب اسلامی.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پیامی نوشت: استاد ⁧‫نادر طالب‌زاده‬⁩ از جمله انقلابیونی بود که عالمانه خط نفاق داخلی و صهیونیزم جهانی را رسوا کرد و تا آخرین نفس پای انقلاب ایستاد و در روز قدس به یاران شهیدش پیوست.روحش قرین رحمت الهی باد.

 ابراز تأسف کاربران و چهره‌ها در فضای مجازی به خبر درگذشت نادر طالب‌زاده؛ نجیب بود

شیدا اسلامی مشاور مدیر شبکه پرس تی.وی در صفحه شخصی خود درگذشت این مجری تلویزونی را این گونه تسلیت گفت: مردی که همه فکر و ذکرش اسلام و جهان اسلام بود و فراتر از مرزها می اندیشید، جایی فراتر از مرزهای این جهان فکر و ذکر ملائک شد.

سهیل سلیمی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به نقش طالب زاده در ترویج جسارت بین فعالان رسانه‌ای نوشت: انالله و انالیه راجعون؛ نادر طالب زاده حقیقتا، نادر بود، نادر در سینما و تلویزیون و رسانه های ما، رویداد افق نو حرکت عظیمی بود که بسیاری از متولیان فرهنگی کشور حتی در فکرشان هم برگزاری آن غیر ممکن می نمود را یک تنه راه انداخت و جهان را به تماشای حقیقت ایران و اسلام نشاند. بی پشرده و شجاع سخن گفتن را با برنامه عصر به تلویزیون بازگرداند و جرئت مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را به قلب های ناامیدمان بازگرداند. روحش قرین رحمت حضرت حق تعالی باشد ان شا الله.

 ابراز تأسف کاربران و چهره‌ها در فضای مجازی به خبر درگذشت نادر طالب‌زاده؛ نجیب بود

مجید واشقانی بازیگر سینما و تلویزیون هم در صفحه شخصی خود نوشت: مرد بزرگ روحت شاد.

مازیار بیژنی مدیر مسئل ماهنامه طنر و کاریکاتور با اشاره به یکی از خاطرات شخصی‌اش با مرحوم طالب زاده در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: برای شرکت در برنامه راز قبلش رفتم منزلشون. از اونجا با هم حرکت کردیم سمت استودیوی شبکه. تو راه بهش گفتم: ازم سوالای سخت سخت نپرس وقت کم میاد نمی تونم جواب بدم. گفت: نگران نباش از تو فقط سوال دلی می پرسم.

در این میان کاربران فضای مجازی نیز به خبر درگذشت نادر طالب زاده واکنش نشان داده و در پیام هایی درگذشت وی را تسلیت گفتند؛ برخی از کاربران لقب هایی مانند «مجاهد تبیین» و برخی هم «عمار ولایت» را به مرحوم طالب‌زاده داده‌اند و بسیاری از فعالان فضای مجازی به همزمان بودن درگذشت وی با «روز جهانی قدس» اشاره کرده آمد.

کاربری نوشته است: «خیلی زمان باید بگذره تا بفهمم نادر طالب‌زاده کی بود» و کاربر دیگری توییت کرده است: «در نادر آسمانی شد»

یک فعال مجازی او را «هنرمند واقعی» خوانده است و یکی از کاربران نوشته است: نادر طالب‌زاده‬⁩سردار جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی درگذشت؛ راهت ادامه دارد ...»

 ابراز تأسف کاربران و چهره‌ها در فضای مجازی به خبر درگذشت نادر طالب‌زاده؛ نجیب بود

کاربری با اشاره به منش طالب زاده و شهید آوینی این گونه نوشت: تنها کسی که در صدا و سیما بعد از شهید آوینی راه و مرام ایشان رو ادامه داد مرحوم طالب زاده بود. خدایش بیامرزد.

کاربری دیگر نوشت: دشمن فهمید کجارو بزنه؛ استاد طالب زاده بعد از چندسال درگیری با بیماری که از ترور بیولوژیکی حاصل شده بود، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 ابراز تأسف کاربران و چهره‌ها در فضای مجازی به خبر درگذشت نادر طالب‌زاده؛ نجیب بود

کاربری هم در مورد شخصیت مرحوم طالب زاده در اینستاگرام نوشت: روح مطهر مرحوم طالب زاده این طلبه حق و حقیقت، ایثار و شهادت، فرمانده و سرباز جبهه جهاد تبیین با اولیاءالله محشور باد.

کاربری دیگر با اشاره به نقش طالب زاده در جنگ نرم نوشت: نادر طالب زاده در میدان جهاد از ملامت ها و زخم زبان ها نهراسید و نشان داد که جنگ در عرصه جنگ نرم چه بسا دشوارتر و مظلومانه تر از جنگیدن در میادین آتش و خون است. روحت شاد مرد بزرگ.

 ابراز تأسف کاربران و چهره‌ها در فضای مجازی به خبر درگذشت نادر طالب‌زاده؛ نجیب بود

کاربری شخصیت طالب زاده را این گونه توصیف کرد: عمار انقلاب، جامانده غافله عشق، نادرطالب زاده پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی به ملکوت اعلی پیوست. اینجا معراج شهداست.

کاربری با اشاره به تحصیلات طالب زاده در آمریکا و بازگشت وی به ایران نوشت: فضلیت انقلابی بودن امثال طالب زاده در این بود که خود را از متن رفاه و زندگی در آمریکا کنده و آرمانهایش را در رنج های ارجمند وطن خود می جست. چیزی در مایه های عروج عرفانی. انقلابی های واقعی مثل طالب زاده را جدا از این آدم های میان مایه و شعاری ببینید که پس از یک عمر مرگ بر آمریکا گفتن، یواشکی هوسک هایشان را در استانبول و ازمیر می جویند. روحش شاد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.