کد خبر: 370143
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

عملیات اجرایی مسکن ملی در استان اردبیل بزودی آغاز می‌شود

محبوب حیدری روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با تأمین زمین در شهر اردبیل، ساخت واحدهای مسکونی برای متقاضیان آغاز شود و انتظار می‌رود متقاضیان با پرداخت به موقع مبالغ ، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن را در احداث این واحدها کمک و یاری کنند.

وی با رد شایعاتی مبنی برتأمین زمین از محدوده شهرها با نام اراضی کشاورزی گفت: به هیچ وجه برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، اقدام غیرقانونی انجام نمی‌شود و با اخذ مجوز قانونی، تغییر کاربری‌ها با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌ها انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: متقاضیان زمین که تمایل به تغییرکاربری دارند، می‌توانند درخواست خود را به راه و شهرسازی استان ارائه کنند تا با اخذ مجوز و طرح موضوع در جلسات شورای مسکن استان امکان صدور مجوزهای قانونی در محدوده شهرها برای اراضی درجه سه و چهار فراهم شود.

حیدری بیان کرد: در اکثر شهرها تأمین زمین رایگان برای احداث مسکن انجام شده و در شهر اردبیل نیز برخی محدودیت‌ها رفع و تلاش می‌شود با اخذ مجوز کارگروه امور زیر بنایی، شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی معماری و شهرسازی زمین مورد نیاز را تأمین و در اختیار سازندگان قرار دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به افزایش پرداخت تسهیلات مسکن اشاره کرد وگفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی تا ۷۰ درصد منابع ساخت این واحدها از طریق تسهیلات بانکی تأمین شده و مابقی به عنوان آورده متقاضیان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از همین روزهای نخستین سال ۱۴۰۱ تلاش بر این است تا در شهر اردبیل راه و شهرسازی استان و در سایر شهرستان‌ها هم بنیاد مسکن مسئولیت احداث مسکن نهضت ملی را عهده‌دار شود.

به گزارش ایرنا، طرح جهش تولید مسکن از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه گردیده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور می‌باشد.

سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام جهش تولید مسکن در کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، همچنین سقف وام در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است .

در استان اردبیل در قالب جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که در مرحله اول ساخت ۵ هزار واحد از آن آغاز شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.