کد خبر: 370695
۰
۰
نسخه چاپی

آغاز عرضه روغن و مرغ با قیمت مصوب از روز جمعه و شنبه در قم

اکبر ابدالی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص تامین روغن و عرضه آن با قیمت مصوب اعلام شده، بیان کرد: به منظور افزایش عرضه روغن نباتی در فروشگاه های سراسر کشور، تولید روغن نباتی با قیمت جدید از امروز (پنجشنبه) در کارخانجات تولید این کالا آغاز شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قیمت های مصوب اعلام شده، قیمت روغن نباتی ۸۱۰ گرمی آفتابگردان ۶۳ هزار تومان و روغن نباتی ۸۱۰ گرمی سرخ کردنی ۶۲ هزار تومان توسط کارخانجات روغن نباتی مانند سراسر کشور در قم توزیع می شود.

ابدالی عنوان کرد: به خاطر عرضه روغن با دو قیمت جدید و قدیم طی روزهای گذشته در فروشگاه های زنجیره ای استان شاهد حضور متراکم مردم برای خرید این کالا بودیم که با توجه به اتمام روغن های باقی ماننده و با قیمت قدیم، از فردا شاهد فروکش کردن تب عرضه این محصول و عرضه آن با قیمت جدید دولت خواهیم بود.

وی یادآور شد: در زمینه تامین روغن در استان قم دغدغه هایی وجود دارد که با پیگیری هایی خاص و ویژه ای که در این زمینه صورت گرفته؛ به زودی کمبود این کالا در استان قم مرتفع شود.

صف خرید روغن و مرغ بخاطر کمبود کالا نیست

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز با تاکید بر عرضه مرغ و روغن با قیمت مصوب از فردا جمعه و شنبه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه جاری، عنوان کرد: صف ایجاد شده در فروشگاه ها به دلیل کمبود کالا نیست بلکه به دلیل زمان بر بودن تغیین قیمت کالا افزایش تقاضا ایجاد شد که با تعیین قیمت و ورود روغن به استان شرایط تامین و توزیع روغن به شرایط عادی خواهد رسید.

محمدرضا حاجی رضا یادآور شد: از روز شنبه در بحث تنظیم بازار مرغ قم مشکلی وجود نخواهد داشت و مرغ حداکثر با نرخ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه و به دست مردم خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم داشت:به دلیل شرایط خاصی که وجود دارد آرامش بازار مهم است و از مردم درخواست می شود برای خرید واقعی خود اقدام کنند و خرید اضافه ای نداشته باشند و اطمینان می دهیم در چند روز آینده این شرایط بهبود خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: از امروز ۲۰ تیم نظارتی با محوریت بسیج جهاد کشاورزی استان قم ساماندهی شدند تا در سطح شهر قم حضور پررنگی داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخوردهای لازم صورت گیرد.

به گفته وی، این تیم های نظارتی در روزهای گذشته نظارت هایی بر نانوایی های شهر قم داشته اند و در بخش های دیگر تامین و توزیع مرغ، تخم مرغ و روغن نیز نظارت هایی صورت گرفت و این بازدیدها با قوت ادامه خواهند داشت.

حاجی رضا تاکید کرد: تلفن ۱۲۴ و ۱۳۵ آماده دریافت گزارش های تخلفات از سوی شهروندان قمی است که پس از دریافت این گزارش ها بازرسان ما جهت بررسی در اسرع وقت اقدام خواهند کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با توجه به شروع طرح مردمی سازی یارانه ها در کشور گفت: پیش بینی می شود قیمت برخی از اقلام اساسی به روز شود که در این راستا برای تامین کالاها و اقلام غذایی شهروندان در استان قم، مجموعه جهاد کشاورزی و قرارگاه امنیت غذایی این سازمان تصمیماتی اتخاذ کرده تا مرغ، تخم مرغ، شکر، برنج و روغن بر اساس سرانه جمعیت استان با هماهنگی اتاق اصناف برای یک ماه پیش رو پیش بینی و تامین شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت برخی از اقلام اساسی پیرو اجرای طرح جدید یارانه ها اعلام شده نیازمند آن هستیم که نظارت ها بر توزیع کالاهای اساسی گسترده تر شود.

به گزارش ایرنا، صبح امروز اتاق اصناف ایران نرخ حداکثری فروش ۹ قلم کالا اساسی برای مصرف کننده در سراسر کشور را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، نرخ حداکثری فروش ۹ قلم کالای اساسی شامل قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم شیر خام ۳.۲ درصد چربی درب دامداری ۱۲۰ هزار ریال، قیمت مصرف‌کننده شیر نایلونی ۹۰۰‌ گرمی کم چرب ۱۵۰ هزار ریال و قیمت مصرف‌کننده شیر پاستوریزه بطری یک لیتری کم چرب ۱۸۰ هزارریال اعلام شد.

همچنین قیمت مصرف‌کننده ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلویی کم چرب ۴۹۸ هزار ریال، قیمت مصرف‌کننده پنیر UF نسبتا چرب ۴۰۰ گرمی ۳۷۰ هزار ریال، قیمت مصرف کننده روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز ۶۳۰ هزار ریال و قیمت مصرف کننده روغن مایع ۸۱۰گرمی سرخ کردنی۶۲۰ هزار ریال است.

قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم مرغ گرم حداکثر ۵۹۸ هزار ریال و قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۳۹۸ هزار ریال خواهد بود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید