کد خبر: 371112
۰
۰
نسخه چاپی

کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی دولت برای تکمیل بزرگترین و مجهزترین طرح حوزه سلامت کشور

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سید صولت مرتضوی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مهدی کلینیک تهران در گفت و گو با خبرنگاران گفت: علت حضور و بازدید از بزرگترین و مجهزترین طرح حوزه سلامت بنا به دستور رئیس جمهور بود و این سومین بازدید من از مهدی کلینیک است.

وی افزود: این بیمارستان با کمک خیرین بنا نهاده شد و در ادامه تکمیل طرح به لحاظ وضعیت بازار ارز و اقتصاد در گذشته، منابع خیرین پاسخگوی تکمیل این طرح نبود. اما از محل منابع عمومی و هم ماده ۵۶ و هم منابع دانشگاه علوم پزشکی کمک های مطلوبی به طرح شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: این طرح نیاز به یک همتی دارد تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد. البته برای تکمیل آن ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کردند که ما معتهد شدیم طی چند ماه آینده برای بهره برداری، این منابع را تامین کنیم و ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات نیاز دارند که این از محل منابع عمومی، بنیاد مستضعفان و منابع وزارت بهداشت و درمان تامین خواهد شد.

مرتضوی گفت: موضوع دیگر در تکمیل طرح احداث درمانگاه است تا این حلقه خدمات رسانی تکمیل شود که قرار شد استانداری تهران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به احداث آن اقدام کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: شاید مردم فکر کنند این بیمارستان متعلق به تهران باشد در حالی که این متعلق به ایران است و از سایر نقاط کشور بیمارانی که نیاز به درمان فوق تخصصی داشته باشند می توانند عازم تهران شوند.

وی در تکمیل این بخش از اظهارات خود گفت: امیدوارم در آینده نزدیک عملیات اجرایی همراه سرا بیمارستان آغاز شود تا همراهان بیمار از مکان مطمین و ارامش بخش برخوردار شوند.

مرتضوی پس از گفت و گو با خبرنگاران از پژوهشکده فناوری ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی مجتمع امام خمینی بازدید کرد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید