کد خبر: 371156
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

معاون جدید سیما در اولین گام باید جدول پخش را منظم کند

مهدی نقویان، در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون ایرنا با بیان این که شعار آقای جبلی تحول است و امیدوارم این تحول رخ دهد اظهار داشت: آقای محسن برمهانی که به تازگی مسئولیت معاونت سیما را پذیرفته هم علمش را دارد و هم جوان با انرژی است. او تجربه مدیریتی دارد و به روز است و رسانه های دنیا را می شناسد و از تولید کنندکان و فیلمسازان خوب است.

این مستندساز با مرور ضعف‌های تلویزیون توضیح داد: اول ساختار شبکه‌ها باید منظم شود و این ظرف نظم پیدا کند و سپس محتوا درونش ریخته شود. از بیرون ممکن است ما بگوییم ۵ شبکه باید حذف شود. آنها که داخل سازمان است ممکن است بگویند ۵ شبکه هم باید اضافه شود. به نظر من بعضی شبکه ها ضرورت ندارند ۲۴ ساعته برنامه پخش کنند و برخی شبکه‌ها هم باید ادغام شود.

وی با تاکید بر این که کنداکتور تلویزیون (جدول پخش) باید نظم پیدا کند اظهار داشت: برخی برنامه‌ها و سریال‌های خوب همزمان پخش می شوند. در تلویزیون روزانه برنامه های خوب زیادی ساخته می‌شود ولی چون کنداکتور و بازپخش درستی نداریم، کار کم دیده می‌شود.

نقویان با اشاره به این نکته که ماموریت برخی شبکه‌ها با هم تداخل دارد افزود: در گام اول معاون سیما باید به این موضوعات نظم دهد. بعد سراغ محتوا و منابع انسانی برود. به عنوان مثال تعداد برنامه های صبحگاهی باید مشخص شود.

معاون جدید سیما در اولین گام باید جدول پخش را منظم کند

وی افزود: شبکه های معاند مستندهایی می‌سازند و مهندسی پخش را این قدر خوب انجام می‌دهند که همه می‌بینند. این طور نیست که هزینه کنند و بعد از یک بار پخش کار را کنار بگذارند. مهندسی پخش به معنای تعداد پخش بالا نیست. مساله این است که بازپخش ها در چه ساعتی انجام شود تا داخل تور مخاطب گیر کند.

این مستندساز ماموریت برهمانی در سریال سازی و برنامه‌ها و مستندهای تلویزیونی را مهم خواند و تاکید کرد: چیزی به نام مستند تلویزیونی در صداوسیمای خودمان به ندرت داریم. ما فقط مستندهایی را که برای بیرون ساخته شده در شبکه های خودمان پخش می‌کنیم. محصولاتی که از خارج می‌‎خریم هم مستندهای تلویزیونی هستند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.