کد خبر: 371314
۰
۰
نسخه چاپی

دولت برای مقابله با رانت‌خواری اقدامات قاطع انجام دهد

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قم گفت: برای عبور از مشکلات و معضلات کشور، باید افرادی که دارای تجربه کافی مدیریتی در سطح کلان همراه با تعهد و دلسوزی برای کشور و نظام هستند به کار گمارده شوند.

وی بر ضرورت ارائه برنامه های صحیح توأم با تصمیمات قاطع و اطلاع رسانی درست و به موقع تأکید کرد و گفت: مشکلات امروز کشور به یکباره ایجاد نشده اند که بتوان آنها را در کوتاه مدت از میان ببریم و در این راستا باید گام های اساسی با عنایت به رهنمودهای دلسوزانه رهبری برداشته شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت تا امروز، مقابله با فساد و رانت خواری را بسیار مهم دانست و گفت: مبارزه با فساد یکی از شعارهای اصلی آقای رئیسی بوده که تاکنون گام های بلندی برای آن برداشته است، اما همچنان خیلی جای کار دارد.

وی با بیان اینکه دادن یارانه به اقشار ضعیف جامعه و بزرگتر کردن سفره دولت پاسخگوی نیازهای جامعه و رفع مشکلات نیست و باید با فساد و قاچاق در کشور برخورد شود، گفت: مردم نیز باید با صبر و حوصله دولت را در اجرای برنامه های خود کمک و یاری دهند.

سعیدی با بیان اینکه دشمنان و سلطه گران از برخی مشکلات کشورمان برای اجرای نقشه های شوم خود سوءاستفاده می کنند، حمایت مردم از دولت و نظام را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم باید آگاه و هوشیار باشند و ردپای دشمن را در اینگونه اتفاقات ببینند.

وی در ادامه افزود: دشمنان و معاندان با سوءاستفاده از برخی اتفاقات، از یک سو به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بوده و از یک سو به دنبال گرفتن امتیاز در جریان مذاکرات هستند، در حالی که اگر مسؤولان دلگرم به حمایت مردم باشند، به خوبی می توانند از حقوق ملت در برابر آنها دفاع کنند.

خطیب جمعه قم یکی از امتیازات دولت سیزدهم را ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم عنوان کرد و گفت: مسؤولان در این ارتباطات می توانند مشکلات جامعه را به صورت عمیق بررسی کنند و امیدواریم با همکاری و مشارکت و انجام وظایف همه نهادها، دولت به اهداف خود برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی در روز چهارم خردادماه در مصلای شهر مقدس قم، گفت: شهدای روحانی نه تنها در عرصه تبلیغ و جهاد تبیین، بلکه در عرصه رزم از سربازی تا فرماندهی، جان خود را برای دفاع از دین و کشور فدا کردند.

سعیدی همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، تصریح کرد: این روز یادآور حمله ددمنشانه مزدوران رژیم پهلوی به مراسم عزاداری روحانیون در مدرسه فیضیه و ضرب و شتم طلاب است که این جنایت زمینه ساز سرنگونی رژیم ستمشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی پیام مقام معظم رهبری به فعالان حوزه جمعیت را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم همه مردم و مسؤولان برای تحقق سیاست های جمعیتی کشور که مورد تأکید رهبری و دلسوزان نظام است، گام بردارند.

وی در خطبه نخست نماز جمعه نیز با بیان اینکه مؤمنان در راه عبودیت و بندگی خداوند، به تکالیف الهی پایبند بوده و در این راه هیچگاه شک و تردید ندارند، خاطرنشان کرد: ایمان به معاد عامل اصلی حرکت مؤمنان به سمت پروردگار و تقوا مانع اصلی تخلف از اطاعت خداوند است و باید مؤمنان واقعی را در میانه میدان خطر و جهاد شناخت، نه در هنگام صلح و امنیت و آرامش./

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید