کد خبر: 371388
۰
۰
نسخه چاپی
به همت امور فرهنگی آستان مقدس؛

پویش بهارانه کتاب خوانی «کتاب پدر» برگزار می‌شود

امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها پویش بهارانه کتابخوانی «کتاب پدر» را ویژه دختران نوجوان برگزار می‌کند.

 پویش بهارانه کتاب خوانی «کتاب پدر» برگزار می‌شود

به گزارش قم پرس به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، در جامعه امروز یکی از مهمترین شاخصه های توسعه تمدنی و فرهنگی نرخ مطالعه و فرهنگ کتابخوانی است.

امور فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها همزمان با دستور رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای مبنی بر نهضت کتابخوانی و افزایش نرخ مطالعه قبل از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری در فصول مختلف سال با برگزاری پویش «نوجوان کتابخوان ـ نوجوان فهیم» با همکاری مقر کتاب و نهاد کتابخانه های عمومی اقدام به گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان گروه سنی کودک و نوجوان با محوریت رواق کودک و نوجوان کرده بود پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رواق کودک و نوجوان امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت از طریق کانالهای معصومانه، آستان مهر، شده ام ۹ ساله ضمن معرفی کتاب ، مسابقه کتابخوانی نیز برای بانوان در گروه های سنی مختلف و دختران کودک و نوجوان برگزار می کرد.

در سال جاری با افتتاح مجدد رواق کودک و نوجوان دختران در استان مقدس بانوی کرامت، امور فرهنگی خواهران همزمان با فصل بهار اقدام به برگزاری پویش بهارانه کتابخوانی «کتاب پدر» کرده است.

دختران و بانوان علاقه مند برای شرکت در پویش از طریق کانال های استان مهر به آدرس اینترنتی @astanehmehr و معصومانه به آدرس اینترنتی @masumaneh تا ۳۱ خرداد ماه ی توانند در این پویش شرکت کنند.

برگزیدگان این پویش همزمان با ۵ تیرماه اعلام خواهند شد و جوایز نفیسی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به شرکت کنندگان در پویش و مسابقه کتابخوانی «کتاب پدر» اهدا خواهد شد.

نویسنده «کتاب پدر» نرجس شکوریان فرد است که در این کتاب داستان هایی تربیتی و اخلاقی از زندگی حضرت علی علیه السلام امام عزیز و پدر بزرگوار شیعیان نقل کرده است. داستان ها و جملاتی که موجب تحول اخلاقی، فکر و روحی خوانندگان خواهند شد.

گزیده کتاب پدر:

دخترانش را می نشاند روی پایش.

در عرب رسم نبود « دخترداری»…

علی با آن­ها بازی می کرد. نازشان را هم می خرید. چنان محترم بزرگشان کرد که وقتی زینب وارد اتاق می شد، حسین مقابلش بلند می شد.

خودش خدا را یاد کودکانش می داد.

ریشه‌ای، که حتی با تمام مصیبت­ها هم خشک نمی شد.

ثمر دختر علی در کربلا بود که ماندگاری قیام برادر شد… حماسه‌ی زینب!

دختر را لوس نمی کرد، مقاوم بار می آورد.

دختر را ضعیف نمی کرد، مجاهدت یادش می داد.

دخترانه های دختران علی، مادرانه های دختران علی، شد زنانگی های کربلایی…

دختران علی یزید را خوار و خفیف کردند.

علی پدرِ زن نمونه‌ی کربلاست. زینب آن­قدر شخصیت عظیمی دارد که می شود؛ زینب کبری

پایان پیام/ ۹۶۱۱۲

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید