کد خبر: 371435
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

با استادیوم میزبان دیدار ایران و انگلیس آشنا شوید

به گزارش ایرنا، جام‌جهانی ۲۰۲۲ فوتبال به میزبانی قطر برگزار می‌شود و این کشور در حال فراهم کردن شرایط برای برگزاری هر چه بهتر این فستیوال بزرگ بین المللی است. این کشور برای برگزار شدن هر چه مجلل‌تر مسابقات تلاش زیادی انجام داده و در کنار بازسازی و به‌روزرسانی استادیوم‌های قدیمی خود، ورزشگاه‌های جدید و مُدرنی را نیز ساخته است.

در ادامه این مطلب، به معرفی استادیوم بین‌المللی خلیفه که میزبان اولین بازی تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل انگلیس است پرداخته‌ایم.

این ورزشگاه که با نام استادیوم ملی نیز شناخته می‌شود، یک مجموعه چند منظوره و به عنوان بخشی از مجموعه شهر ورزشی دوحه است که شامل آکادمی اسپایر، مرکز آبی حمد و برج اسپایر نیز می‌شود.

نام ورزشگاه از نام خلیفه بن‌حمد آل‌ثانی، امیر سابق قطر گرفته شده که فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ هم در آن برگزار شد.

در سال ۲۰۱۷، این ورزشگاه رتبه چهار ستاره را از سیستم ارزیابی پایداری جهانی (GSAS) دریافت کرد، اولین ورزشگاه در جهان که این رتبه را به خود اختصاص داد.

آشنایی با ورزشگاه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲؛ با استادیوم میزبان دیدار ایران و انگلیس آشنا شوید

تاریخچه استادیوم بین المللی خلیفه

این استادیوم در سال ۱۹۷۶ افتتاح شد و در سال ۱۹۹۲ میزبان ۱۵ بازی از یازدهمین دوره جام خلیج فارس بود که در آن مسابقات قطر به عنوان نخست دست یافت.

پیش از بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه، ورزشگاه خلیفه بازسازی شد و ظرفیت آن از ۲۰ به ۵۰ هزار صندلی افزایش یافت و سقف ضلع غربی نیز پوشانده شد.

تا آن زمان از ورزشگاه فوق بیشتر برای مسابقات فوتبال استفاده می‌شد، اما برای بسیاری از ورزش‌های دیگر مجهز است. تیم ملی قطر اکثر دیدارهای خانگی‌اش را اینجا برگزار می کند.

پس از بازسازی مجدد، استادیوم در ماه می ۲۰۱۷ بازگشایی شد و محل برگزاری مسابقات جهانی دوومیدانی ۲۰۱۹ در سپتامبر و اکتبر همان سال بود.

آشنایی با ورزشگاه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲؛ با استادیوم میزبان دیدار ایران و انگلیس آشنا شوید

در سال ۲۰۱۹ دو بازی جام باشگاه‌های جهان در این مجموعه انجام شد. پس از تصمیم برای میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر قرار شد ظرفیت ورزشگاه به ۶۸۰۰۰ نفر افزایش یابد.

ورزشگاه خلیفه تا مرحله یک‌چهارم نهایی میزبان تعدادی از دیدارهای جام‌جهانی است. این مجموعه زیبا، دارای سیستم خنک کننده پیشرفته بوده که بازیکنان و تماشاگران را در دمایی مناسب نگه می‌دارد.

برنامه دیدارهای جام‌جهانی ۲۰۲۲ که ورزشگاه خلیفه برگزار می‌شود بدین شرح است:

۲۱ نوامبر انگلیس – ایران گروه B
۲۳ نوامبر آلمان – ژاپن گروه E
۲۵ نوامبر هلند – اکوادور گروه A
۲۷ نوامبر کرواسی – کانادا گروه F
۲۹ نوامبر اکوادور – سنگال گروه A
۱ دسامبر ژاپن– اسپانیا گروه E
۳ دسامبر تیم اول گروه A - تیم دوم گروه B

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.