کد خبر: 371458
۰
۰
نسخه چاپی
همزمان با هفته ملی جمعیت؛

نشست کتابخوان اختصاصی «ایران جوان بمان» برگزار شد

به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و با مشارکت دفتر امور زنان و خانواده استانداری، نشست کتابخوان اختصاصی «ایران جوان بمان» با حضور جمعی از مادران موفق استان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش قم پرس به نقل از اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، همزمان با هفته ملی جمعیت و به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و با مشارکت دفتر امور زنان و خانواده استانداری، نشست کتابخوان اختصاصی «ایران جوان بمان» با حضور جمعی از مادران موفق استان، روز شنبه 31 اردیبهشت به صورت مجازی برگزار شد.
در ابتدای این نشست، مرضیه سادات مصطفوی دکترای ریاضی و دارای 5 فرزند ضمن معرفی کتاب پرورش جسمی و روحی کودک نوشته زین‌العابدین دست‌داده، گفت: این نگرانی که برخی از مردم در مورد شرایط اقتصادی و هزینه های فرزندان دارند به واقع درست نیست چرا که خدای متعال در قرآن وعده داده که روزی فرزندان را پیش از روزی ما داده است و حتی خود ما به تجربه دریافتیم که روزی برخی فرزندان حتی پیش از به دنیا آمدن آنها می آید.
در ادامه، نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم و مادر سه فرزند نیز ضمن رد کردن این فرضیه که فرزندآوری را مانع فعالیت های اجتماعی می داند گفت: در صورتی که ما برای کار هایمان برنامه ریزی داشته باشیم، به بهترین وجه از زمان استفاده خواهیم کرد و مشکلی پیش نخواهد آمد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم همچنین با معرفی کتاب های کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان: پاسخ به والدین اثر سیما فردوسی تجربه مطالعاتی خود را با حاضران در نشست به اشتراک گذاشت.
فائزه کاشانیان فوق دکتری نانوبیوتکنولوژی دیگر میهمان این نشست نیز گفت: من معتقد نیستم که مادر بودن و به خصوص مادر 5 فرزند بودن سخت نیست و مشکلات وجود ندارد بلکه معتقدم که سختی های این راه بسیار شیرین است و این شیرینی و عشق است که باعث می شود سختی های همزمان کار کردن، تحصیل کردن و فرزند داری را تحمل کنم.
وی افزود: من فرزند را مانع پیشرفت و محدودیت نمیدانم و هر فرزند را برکت و روزی می دانم که توفیقات مادی و معنوی زندگی را در همه جوانب افزایش می دهد و ما به عنوان مادر باید فرمول شخصی حضورمان در فعالیت های اجتماعی همزمان با مادر بودن را بسازیم تا حضور همزمان در عرصه های اجتماعی را نیز داشته باشیم.
این استاد دانشگاه در ادامه با معرفی کتاب اپلای نوشته نرجس شکوریان فرد گفت: این کتاب سرگذشت تلخ و شیرین سفر من به همراه فرزندانم به شهر وین در اتریش برای فرصت مطالعاتی ام است که سرکار خانم شکوریان فرد بدون جهت گیری آن را روایت کرده اند.
در پایان این نشست، صدیقه دوست محمدی دکترای دامپزشکی و فعال در حوزه تعلیم و تربیت، به معرفی کتاب «کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین» نوشته علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی پرداخت. وی همچنین پیرامون کتاب گفت: نکته کلیدی کتاب برای من این بود که نویسنده در جایی از کتاب می گوید حتی اگر یک زن به بالاترین مراتب علمی نیز برسد اما پس از مرگ، چیزی از خود به یادگار نمی گذارد در حالی که یک مادر می تواند در کنار پیشرفت های علمی و اجتماعی یک یادگار و ادامه دهنده راه خود را نیز به یادگار بگذارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید