کد خبر: 371505
۰
۰
نسخه چاپی

مدیرکل بانوان استانداری قم: کنش‌گر فعال، حلقه مفقوده موضوع جمعیت است

به گزارش خبرنگار ایرنا، زینب عبداللهی روز یکشنبه در گردهمایی فعالان عرصه جمعیت در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) قم ضمن بیان مطلب فوق افزود: در این گردهمایی به دنبال سخنرانی و صحبت نیستیم، بلکه به دنبال احصای راهکارهایی برای برطرف کردن دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص مساله جمعیت هستیم.

وی بیان داشت: یکی از مولفه‌هایی که می‌تواند در رفع این نگرانی‌ها موثر باشد و همه بتوانیم گام مثبتی را در جهت جمعیت و فرزندآوری برداریم، تربیت کنش‌گر فعال جمعیت و خانواده است.

مدیرکل بانوان استانداری قم همچنین وجود برخی تشکل‌های مردم نهاد که در بحث جمعیت خدمات ارزنده‌ای ارایه می‌دهند را مورد توجه قرار داد و گفت: این مجموعه‌ها بر اساس توانمندی‌ها، علایق و ظرفیت هایی که دارند، اعلام آمادگی کنند تا مانند دوران جنگ تحمیلی یک گروه جهادی را در حوزه خواهران در ارتباط با جمعیت تشکیل بدهیم.

عبداللهی با بیان اینکه فعالیت در عرصه جمعیت را مانند حضور در جبهه، یک جنگ تمام عیار می‌دانیم خاطرنشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب به آینده هولناک پیری در کشور اشاره دارند، این وظیفه ما را سنگین می‌کند، کسانی که در سنگرهای مختلف و در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی مشغول به خدمت هستند، همه در کنار هم هستیم، تا اقدام‌های تاثیرگذاری را در موضوع جمعیت انجام دهیم.

مدیرکل بانوان استانداری قم، هر گونه خدمت در عرصه جمعیت را مطابق فرموده رهبری یکی از ضروری‌ترین فرایض از سوی آحاد مردم و مسئولان دانست و ابراز امیدواری کرد: این همایش، مقدمه‌ای برای نظم‌دهی و سامان‌دهی بهتر فعالیت‌های جمعیتی باشد.

وی ادامه داد: فعالان و مجموعه‌های بسیار خوبی را در سطح استان داریم، ولی نیاز است که تکثیر شوند و نظم بیشتری پیدا کنند، کنش‌گر فعال جمعیت و خانواده، حلقه مفقوده استان به شما می‌آید.

مدیرکل بانوان استانداری قم بیان کرد: هدف از این همایش، گروه‌بندی و دسته‌بندی فعالیت‌های مربوط به جمعیت در حوزه های مختلف است، تا در قالب دوره‌های تخصصی ۳۶ ساعته آموزشی، تربیت کنش‌گر فعال جمعیت را نیز داشته باشیم.

دبیر شورای راهبری جمعیت و خانواده حوزه‌های علمیه نیز با بیان اینکه این شورا با تدبیر مدیر حوزه‌های علمیه و اعضای شورای عالی حوزه‌ها شکل گرفته است افزود: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، حوزه علمیه خواهران، جامعه‌الزهرا، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات حوزه، جامعه‌المصطفی، اوقاف و امور خیریه و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از اعضای ستاد هستند.

حجت‌الاسلام رسول ساکی با اشاره به برخی از اقدام‌های این شورا خاطرنشان کرد: در نخستین گام، سند راهبردی جمعیت را ارائه، راه‌کارهای کلان را مشخص و برنامه‌های پنج ساله‌ای را نیز ترسیم کرده‌ایم و بُرش یک ساله‌ای هم به این برنامه‌ها می‌زنیم.

وی تسهیل‌گری در بحث افزایش جمعیت را از دیگر کارهای این شورا ذکر کرد و گفت: به عنوان نماینده حوزه‌های علمیه در جلسه تدوین قانون در مجلس شورای اسلامی حضور داشتیم.

وی اضافه کرد: در قانون جمعیت، هر خدمتی برای دانشجویان دیده شده، برای طلبه‌ها نیز است، ما خدماتی مانند مسکن ویژه خانواده‌های چند فرزند، مرخصی خواهران طلبه هنگام بارداری و اینکه حوزه‌های علمیه در صورت نیاز باید درس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنند را با جدیت دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ساکی با اشاره به برنامه‌های شورای راهبری جمعیت حوزه برای فعالان جمعیت بیان کرد: این فعالان اگر با استانداردهایی که شورا اعلام می‌کند، در دوره آموزشی شرکت کنند، از ظرفیت‌های تبلیغی آنها استفاده می‌کنیم، عدد و رقم‌ها را هم پیگیری خواهیم کرد که با مشکلی مواجه نشویم.

همایش ایران جوان تحت عنوان گردهمایی فعالان عرصه جمعیت، با حضور برخی از مسئولان و کنشگران عرصه جمعیت و خانواده به همت دفتر بانوان استانداری قم، معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان و تشکل‌های مردم نهاد برگزار شد.

قرائت پیام رهبر معظم انقلاب به فعالان عرصه جمعیت، معرفی ظرفیت‌های مجموعه‌ها و افراد فعال، ارائه محتوا و بسته آموزشی، تجلیل از برگزیدگان فعال در عرصه جمعیت، معرفی محصول‌های مرتبط با عرصه جمعیت و نمایشگاه تخصصی کتاب از موضوع‌های این گردهمایی بود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید