کد خبر: 371760
۰
۰
نسخه چاپی

سفر آیت‌الله رییسی به عمان در توسعه صلح و ثبات منطقه‌ای تاثیر گذار است

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد سفر رییس‌جمهور به مسقط گفت: کشور عمان همیشه به دنبال صلح و ثبات در منطقه بوده و سعی می‌کند در سیاست خارجی، استقلال خود را حفظ کند، همچنین در شاهراه تجارت بین المللی در نقطه استراتژیک قرار گرفته و توسعه روابط با این کشور برای جمهوری اسلامی مهم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روابط دوستانه تهران- مسقط بیان داشت: ایران در بُعد سیاسی با عمان، روابط خوبی در سطح دو جانبه ،چند جانبه و همکاری‌های بین المللی داشته است و در بُعد اقتصادی هم در حوزه همکاری های بنادر و مبادلات تجاری روابط روبه رشدی بین دو کشور بوده است.

نماینده مردم سمنان با مثبت ارزیابی کردن سیاست خارجی دولت سیزدهم در توسعه روابط با کشورهای همسایه گفت: تاکید دولت آیت‌الله رییسی در سیاست خارجی، توسعه روابط با همسایگان بوده است مسلما این سفر می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای دو کشور در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی به همراه داشته باشد.

گلرو با بیان اینکه مجلس از برنامه‌های سیاست خارجی دولت حمایت می‌کند، بیان داشت: توسعه روابط با همسایگا در شرایط تحریم و تهدید برای کشور مهم و گره گشاست وتقویت روابط دو سویه برای رونق اقتصاد و خنثی سازی تحریم ها اثر گذار است.

وی موقعیت سوق الجیشی عمان در تنگه هرمز را برای انتقال انرژی جهان مهم خواند و گفت: ایران در زمینه کنترل تردد در تنگه هرمز، با عمان همکاری مشترک داشته و توسعه و تقویت این همکاری ها در ثبات و صلح منطقه تاثیرات عمده دارد و می تواند در تنش زدایی منطقه ای دستاورد مثبتی به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر آیت الله رییسی به عمان را در چارچوب توسعه همکاری های دو جانبه و تاکید بر حسن همجواری موفق خواند و گفت: دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی را با همسایگان شروع کرده است، سفر اسفند ماه سال گذشته رییس‌جمهور به کشور قطر، سفر امیر قطر به تهران، سفر وزیر امور خارجه ایران به امارات برای تسلیت درگذشت خلیفه بن زاید نشان از تحرکات و پویایی دیپلماسی دولت سیزدهم دارد .

وی اضافه کرد: توسعه این روابط در شکل ظاهری می تواند برای ملت ها امید بخش باشد و در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دستاورد مثبتی برای توسعه صلح و ثبات منطقه دارد.

به گزارش ایرنا،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در تداوم دیپلماسی همسایگی دولت مردمی و برای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، امروز در صدر هیأتی بلندپایه به مسقط سفرکرد.

ملاقات رسمی در کاخ العلم، دیدار دوجانبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه آیت‌الله رئیسی به این کشور است.

سفر رئیس جمهور به مسقط، اولین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور در دوره سلطان جدید عمان و پنجمین سفر خارجی رئیس جمهور در ۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید