کد خبر: 371965
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کمیسیون ورزشکاران چهار ماه در اغما/ تب تندی که زود فروکش کرد

به گزارش قم پرس بی شک یکی از هیاهوهای ورزش طی سال گذشته حول کمیسیون ورزشکاران به راه افتاد و برگزاری انتخابات آن جهت تشکیل و آغاز به کار ترکیب جدیدش در ساختار کمیته ملی المپیک؛ شدت همهمه و الم شنگه ای که ورزشکاران و قهرمانان نامی ورزش کشور به خاطر این کمیسیون و سهم خواهی از آن به راه انداختند به حدی بود که چهره نازیبایی از نشست‌های برگزار شده میان آنها منعکس کرد چون بیشتر به تیکه و متلک میان آنها گذشت و عدم همدلی و وفاق که با غیبت در نشست‌ها نمود پیدا می‌کرد.

تب تندی که زود فروکش کرد

صابون این اختلافات و بحث‌ها میان قهرمانان به تن ورزش کشور مالیده شد فقط با این دلخوشی که قرار است کمیسیون ورزشکاران مقتدرتر و تاثیرگذارتر از قبل شکل بگیرد و فعالیت داشته باشد به گونه‌ای که خود ورزشکاران باری از روی دوش خودشان و هم نوع‌شان بردارند اما تا به امروز عمده فعالیت این کمیسیون در دوره جدیدش به برگزاری سه نشست و تقسیم کرسی‌ها در آن محدود شده و صدور یک بیانیه.

بعد از برگزاری انتخابات ۲۱ آبان ماه کمیسیون ورزشکاران، این کمیسیون با برگزاری اولین نشست (۷ آذرماه) به صورت رسمی آغاز به کار کرد. بعد از آن هم یک نشست دیگر (۱۴ آذرماه) برگزار شد. برگزاری این نشست‌ها با سرو صدای زیاد و اختلاف نظرهای گسترده به سرانجام رسید و به همین دلیل هم غایبان زیادی داشت اما با این حال در همین نشست‌ها در مورد رئیس و نایب رئیس و نماینده کمیسیون در هیأت اجرایی تصمیم گیری شد.

بعد از برگزاری این دو نشست و رأی گیری داخلی در آنها اما گردهمایی اعضای کمیسیون ورزشکاران فقط در قالب یک نشست دیگر (۱۸ دی ماه) پیگیری شد که اتفاقاً آن هم غایبان زیادی داشت (۹ نفر) و همین مسئله که حکایت از ادامه اختلافات داخلی میان ترکیب تازه شکل گرفته بود در کنار اختلافاتی که برای همه عیان شده بود، نگرانی‌هایی را نسبت به آینده کمیسیون و تأثیرگذاری اش در ورزش ایجاد کرد.

این موضوع می‌طلبید نشست‌های کمیسیون‌های ورزشکاران با نظم و فوریت بیشتری پیگیری شود تا حداقل بساط اختلافات داخلی زودتر جمع شود و اعضا برای آنچه مأمور با انجامش هستند وارد عمل شوند اما نه تنها چنین نشد بلکه به خاطر تعطیلی ادامه دار نشست‌ها حتی در مورد برخی مسائل داخلی هم هنوز تصمیم گیری نشده است.

از آخرین نشست کمیسیون ورزشکاران (۱۸ دی ماه) تا به امروز هیچ نشستی برگزار نشده است. عمده فعالیت کمیسیون در این مدت به تعیین نمایندگان این کمیسیون برای حضور در مجمع کمیته ملی المپیک و صدور بیانیه‌ای محدود شد که در رابطه با هادی ساعی و حمایت از وی برای ریاست در فدراسیون تکواندو منتشر شد.

به غیر از این و طی چهارماه گذشته فعالیت قابل توجه دیگری از کمیسیون ورزشکاران انجام نشده است در حالیکه آئین نامه برگزاری جلسه حداقل به فاصله زمانی سه ماه را توصیه کرده است. از طرفی دیگر به نظر می‌رسید با سر و صدایی که ورزشکاران به خاطر این کمیسیون و تصدی کرسی در آن به راه انداخته اند، قرار است کاری کنند کارستان؛ حال آنکه آنها هنوز در مورد برخی اعضای خود و ادامه حضورشان در ترکیب کمیسیون هم تصمیم گیری نکرده اند.

برخی از اعضای کمیسیون ورزشکاران و از جمله کشتی گیران (حسن یزدانی و محمدرضا گرایی) و حتی ندا شهسواری در هر سه نشست ابتدایی کمیسیون ورزشکاران غایب بودند در حالی که غیبت بیش از سه جلسه (بدون دلیل) منجر به حذف خواهد شد. از طرفی حسین ساوه شمشکی که یکی از منتخبین انتخابات کمیسیون ورزشکاران بود طبق آئین نامه و به دلیل محرض شدن دوپینگش در بازی‌های المپیک زمستانی دیگر جایی در ترکیب کمیسیون نخواهد داشت اما هنوز در مورد وی و غایبان تصمیمی گرفته نشده است.

دلایل رکورد کمیسیون ورزشکاران از زبان سخنگو

محمد بیداریان سخنگوی کمیسیون ورزشکاران در شرایط این کمیسیون و برگزاری هیچ نشستی میان اعضای آن طی چهارماه گذشته گفت: در دو ماه پایانی سال قبل برخی از اعضای کمیسیون و از جمله آقای سجاد گنج زاده درگیر مسابقات داخلی یا بین المللی بودند. همزمان هم با اوج گرفتن امیکرون مواجه شدیم. به همین دلیل نتوانستیم نشستی داشته باشیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل پیگیری نشست‌ها را به بعد از نوروز موکول کردیم. اما بعد از تعطیلات عید و تا قبل از اعلام رسمی لغو بازی‌های آسیایی هم خیلی از رشته‌ها و تیم‌ها در اردو و مسابقات شرکت داشتند و به خاطر قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی راحت نمی‌توانستند خارج از محل تمرین و مسابقه حاضر شوند. اعضای کمیسیون ورزشکاران از این مسئله مستثنی نبودند. این روزها هم برخی اعضا کماکان درگیر هستند مانند کاراته و دوومیدانی که لیگ جهانی و مسابقات بین المللی را در پیش دارند.

سخنگوی کمیسیون ورزشکاران خاطرنشان کرد: به همین دلیل تا به امروز نشستی برای کمیسیون ورزشکاران تشکیل نشده تا پیگیر فعالیت‌ها شویم. البته طی این مدت نشستی به منظور ارزیابی طرح‌های پیشنهادی برای کاروان ایران در بازی‌های اسلامی برگزار شد که نمایندگان کمیسیون ورزشکاران هم در آن شرکت داشتند.

بیداریان در پاسخ به این پرسش که «مسابقات و اعزام به آنها مسئله‌ای است که در طول سال با آن مواجه هستیم. فکر می‌کنید بالاخره چه زمانی کمیسیون ورزشکاران پیگیر نشست‌هایش شود؟»، گفت: قطعاً تا پیش از این بازی‌های کشورهای اسلامی و اعزام کاروان، نشستی برگزار خواهیم کرد و به مسائل رسیدگی خواهیم داشت.

وی در مورد تعیین تکلیف اعضای غایب کمیسیون ورزشکاران در نشست‌های قبلی و همچنین حسین ساوه شمشکی تصریح کرد: غیبت برخی از اعضا با هماهنگی بوده و از این حیث موجه است. در کل رئیس کمیسیون در جریان غیبت اعضا و دلیل آنها قرار دارد. احتمالاً در نشست پیش رو در این زمینه صحبت می‌شود. در مورد حسین ساوه شمشکی هم باید نتیجه استعلام‌ها بیاید. این ورزشکار به نحوه نمونه گیری هم اعتراض داشته و آن را مطرح کرده است. نتیجه نهایی مشخص شود بر اساس آن تصمیم گیری می‌شود.

سخنگوی کمیسیون ورزشکاران در مورد اینکه «آیا مسئله در نشست آتی مطرح خواهد شد؟»، تصریح کرد: هنوز زمان نشست مشخص نشده است. قطعاً بعد از تعیین زمان تشکیل نشست، دستورالعمل‌های آن هم تعیین خواهد شد. هدف مان این است نشست را با حضور حداکثری اعضا تشکیل دهیم و به مسائل هم بر اساس رویکردها و اهداف رسیدگی خواهیم کرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.