کد خبر: 373166
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

سه اتفاق ناامیدکننده در عرصه ملی/ والیبال هم به فوتبال پیوست!

به گزارش قم پرس تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی‌اش پس از صعود به جام جهانی شب گذشته در قطر به دیدار الجزایر رفت و در حالی که عملکرد چندان مطلوبی هم از ملی پوشان کشورمان شاهد نبودیم، در نهایت در این دیدار تدارکاتی تن به شکست ۲ بر یک داد.

با اینکه هدف از بازی‌های تدارکاتی پیروزی نیست و این قبیل بازی‌ها با اهدافی فراتر از کسب نتیجه انجام می‌شود، اما قطعاً عملکرد تیم‌ها در این بازی‌ها به خصوص قبل از اعزام به رویدادها و تورنمنت‌های مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و می‌توان عملکرد آنها را ملاکی برای تعیین وضعیت و میزان آمادگی و کیفیت احتمالی آن تیم برای حضور در آن رویداد دانست.

شاگردان اسکوچیچ در حالی در این دیدار تدارکاتی تن به شکست دادند که الجزایر از تعداد قابل ملاحظه‌ای از نفرات اصلی‌اش در ترکیب اولیه استفاده نکرد. در جریان این دیدار تیم ملی ایران فاقد برنامه و تاکتیک بود تا نگرانی‌هایی که از سوی برخی کارشناسان نسبت به آن مطرح می‌شد، افزایش یابد.

تیم ملی فوتبال در حالی در این دیدار شکست خورد که دقایقی قبل از آن تیم ملی والیبال ایران که سال‌ها در قله افتخار والیبال آسیا قرار داشت در لیگ ملت‌های آسیا متحمل شکستی تحقیرآمیز از حریف آسیایی خود ژاپن شد تا نسبت به آینده تیم ملی والیبال پس از بیش از یک دهه آقایی در آسیا ایجاد یاس و ناامیدی شود.

قبل از آن هم شاهد ناکامی و حذف تیم فوتبال امید ایران در رقابتهای زیر ۲۳ سال آسیا بودیم که در اتفاقی نادر ملی پوشان امید ما با هدایت مهدوی کیا مقابل کشورهای درجه چندم آسیا هم تن به شکست دادند تا با عملکردی ضعیف به خانه بازگردند.

این ۳ ناکامی بزرگ در فواصل زمانی کوتاه را می‌توان نمودی از نمودار ورزش ایران در ماه‌های اخیر دانست و روزهای نه چندان سفید را برای ورزش ترسیم کرد.

امید است با بازنگری در سیاست‌های کلان ورزش و همچنین تغییر رویکرد در برخی از فدراسیون‌هایی که با اقشار زیادی از مردم سر و کار دارند، تغییرات محسوسی در عملکرد تیم‌های ورزشی ایران و به خصوص تیم‌هایی مثل والیبال و فوتبال که انتظارات زیادی از آن می‌رود را شاهد باشیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.