کد خبر: 373778
۰
۰
نسخه چاپی

فراخوان ثبت‌نام در قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه

به گزارش قم پرس قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه در سال جاری با هدف انسجام‌بخشی به گروه‌های جهادی حوزوی و توسعه فرهنگ کار جهادی در بین طلاب، در قالب یک عملیات مشترک اقدام به برگزاری اردوی جهادی با حضور بیش از ۳۰ گروه جهادی می‌نماید.

در این اقدام مشترک، گروه‌های مدارس علمیه و گروه‌های جهادی مستقل حوزوی به ۳۰ روستا از روستاهای تابع بخش بندپی شرقی در شهرستان بابل اعزام خواهند شد.

شرکت‌کنندگان در این ۳۰ گروه بالغ بر ۱۱۰۰ طلبه از استان‌های نیمه شمالی کشور خواهند بود که در نیمه اول مرداد و مصادف با دهه اول ماه محرم و به صورت همزمان در منطقه حضور می‌یابند.

برنامه‌های گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف عمرانی، تبلیغی و فرهنگی، سلامت و درمان، برنامه‌هایی در راستای کمک به اشتغال و کارآفرینی و امکانات پایدار در بندپی شرقی خواهد بود.

یکی از مشکلات جدی مردم منطقه بندپی شرقی تردد با خودروی شخصی و سایر وسایل نقلیه شخصی است که در ایام نیمه دوم سال با توجه به بارش زیاد باران گریبان گیر آنان می‌شود.

ساکنین روستاهای این بخش برای رفت و آمد با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ به همین دلیل اصلاح جاده‌های خاکی یکی از پروژه‌های اساسی در منطقه بندپی شرقی است که توسط قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه دنبال خواهد شد.

از اهداف قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه، سهیم نمودن مردم منطقه در کار جهادی می‌باشد.

از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی در روستاها اصلاح امور فنی منازل محرومین و مراکز عمومی مانند مدرسه و مسجد خواهد بود که با حضور افراد متخصص در امور فنی و تأسیسات هزینه‌های قابل توجهی از مردم در رفع این قبیل مشکلات برطرف خواهد شد.

با توجه به این‌که ۷۰ درصد از لبنیات شهرستان بابل توسط مردم منطقه بندپی شرقی تأمین می‌شود، واکسیناسیون و رسیدگی به امور سلامت دام این بخش حائز اهمیت بوده و این امر در راستای ارتقای تولید و تثبیت اشتغال مردم منطقه بسیار مؤثر است.

بر همین اساس امور دام‌پزشکی از کارهایی است که در ایام فعالیت گروه‌های جهادی در روستاها پیگیری خواهد شد.

از اقدامات اصلی و ویژه گروه‌های جهادی حوزوی در این اردوی مشترک می‌توان به فعالیت‌های تبلیغی در ایام محرم‌الحرام در روستاهای مورد هدف قرارگاه اشاره کرد؛ در همین راستا و با توجه به ظرفیت طلاب شرکت‌کننده علاوه بر برگزاری مراسمات عزاداری و سخنرانی در روستاها، برپایی کرسی‌های تلاوت و انس با قرآن کریم را هم می‌توان در ایام فعالیت جهادگران شاهد بود.

شایان ذکر است جهت برپایی کرسی‌های تلاوت و انس با قرآن کریم جمعی از اساتید مطرح کشوری دعوت شده‌اند.

از بین گروه جهادی شرکت‌کننده در اردو یک تیم از خواهران می‌باشند که خدمات فرهنگی ویژه‌ای برای بانوان منطقه پیش‌بینی کرده‌اند.

حضور یک تیم پزشکی برای رسیدگی به وضع بیماری‌های عمومی و بهداشت دهان و دندان در منطقه نیز از دیگر نکات حائز اهمیت این اردو به شمار می‌رود.

گروه‌های جهادی حوزوی علاقه‌مند به حضور در این قرارگاه جهادی، می‌توانند با کلیک روی پوستر و مطالعه شرایط مورد نیاز، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

فراخوان ثبت‌نام در قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید